رپورتاژ اگهی

کشورهای آسیایی با ارز دیجیتال به جنگ با دلار می‌رود

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این ابتکار در زمینه توسعه آزمایشی یوان دیجیتال و پس از آزمایش‌های اخیر پرداخت‌های فرامرزی با ارزهای دیجیتال صادر شده دولتی در منطقه صورت می‌گیرد.
بیشتر بخوانید:
روسیه با چین تسویه حساب می‌کند/ گام اساسی روسیه در حوزه رمزارزها
عرضه ریال دیجیتال هم به بدقولی‌های دولت اضافه شد؟
محققان دولت چین برای کاهش وابستگی منطقه به پول فیات ایالات متحده، معرفی یک ارز دیجیتال جدید در آسیا را پیشنهاد کرده اند. به گفته آنها سکه مشترک همچنین به حفظ ثبات مالی و در عین حال تقویت همکاری های پولی منطقه ای کمک می کند.
به گفته سونگ شوانگ، لیو دانگمین و ژو ژوژی از موسسه اقتصاد و سیاست جهانی زیر نظر آکادمی علوم اجتماعی چین، این توکن دیجیتال به سبدی از ۱۳ ارز، از جمله یوان چین، ین ژاپن، و کره جنوبی متصل می شود.
براساس جزئیات گزارش، وزن برای هر یک می‌تواند مشابه حقوق برداشت ویژه صندوق بین‌المللی پول باشد که به عنوان دارایی ذخیره بین‌المللی عمل می‌کند. می‌توان از فناوری دفتر کل توزیع‌شده برای حمایت از ارز پیشنهادی استفاده کرد. هدف چنین رویکردی جلوگیری از تسلط هر یک از کشورهای شرکت کننده است.
بیش از ۲۰ سال یکپارچگی عمیق اقتصادی در شرق آسیا، پایه خوبی برای همکاری ارزی منطقه ای ایجاد کرده است.

چین پروژه ارز دیجیتال آسیایی را رهبری خواهد کرد؟
این اولین ابتکار برای ایجاد ارز منطقه ای در آسیا نیست. نمونه های دیگر عبارتند از پیشنهاد ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی که در جریان بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷ ارائه شد، که او در سال ۲۰۱۹ آن را تکرار کرد، و همچنین پروژه بانک توسعه آسیایی به رهبری ژاپن برای واحد پول آسیایی (ACU) از سال ۲۰۰۶.
آخرین ابتکار، در صورت تحقق، احتمالاً توسط چین هدایت می شود، که در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ جهان است و دائماً در حال گسترش حوزه آزمایشی برای ارز دیجیتال مستقل خود، یوان دیجیتال است. بانک خلق چین (PBOC) اخیراً اعلام کرد که پرداخت‌های الکترونیکی CNY در ۳۶۰ میلیون تراکنش تا پایان ماه اوت از ۱۰۰ میلیارد یوان (تقریباً ۱۴ میلیارد دلار) فراتر رفته است.
اگرچه دولت چین معتقد است که ارز دیجیتال بانک مرکزی آن (CBDC) اساساً برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده است – حدود دوجین شهر بزرگ در آزمایش شرکت می کنند و بیش از ۵.۶ میلیون تاجر این سکه را می پذیرند – PBOC همچنین در حال بررسی تسویه حساب های فرامرزی با مقامات پولی هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی است.
۲۲۳۲۲۷

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا