رپورتاژ اگهی

رویکرد ذهنی مثبت داشته باشید تا موفق شوید

رویکرد ذهنی مثبت داشته باشید تا موفق شوید

رویکرد ها و افکار منفی در زندگی موجب به وجود آمدن اتفاقات بد می شوند بنابراین برعکس این قضیه نیز صادق است و رویکرد مثبت موجب موفقیت فرد می شود، در ادامه در خصوص انواع برنج اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

برنج شمال

امروزه یکی از دلایل مهمی که توانسته است بر قیمت برنج شمال تاثیر گذار باشد نوع صادراتی بوده که به بازارهای جهانی در حال ارسال می باشد همچنین تقاضاهایی که از این محصول در بازار داخلی شده است توانسته است تا حدی روی قیمت این برنج مثمر ثمر باشد.

اکثر انسانهای کره زمین برنج را دوست دارند و در بیشتر اوقات در وعده های غذای آنها و حتی در صبحانه مصرف می کنند خیلی از ما ایرانیها فرق بین پلو و چلو را نمی‌دانیم و بیشتر فکر می‌کنیم آنها فقط یک اسم است که در کنار منوی غذاهای ایرانی مشاهده می شود.

در واقع اگر به برنج پخته شده یکسری از مواد و افزودنیها مانند سبزی جات، حبوبات، ادویه ها و مخلفات گوناگون افزوده شود پلو نامیده می شود، مانند: لوبیا پلو، سبزی پلو و غیره ولی اگر به برنج پخته شده هیچ گونه مواد افزودنی به غیر از روغن و نمک اضافه نشود و ساده باشد در کنار انواع خورشتها مخصوصاً کبابها سرو شود چلو نامیده می شود.

برنج شمال

برنج دانه بلند

برنج مدلهای مختلفی دارد بعضی از آنها زود کشت می شود و بعضی از آنها دیر و دیگر گونه های آن به صورت متوسط کشت می شود که هر کدام از انواع برنج دانه بلند دوره رشد، کشت و حتی در فواصل مختلف برداشت می شود به طور میانگین هر سه دوره از ۱۳۰ روز شروع و تا ۱۸۰ روز به طول می کشد.

کارشناسان در تحقیقات خود متوجه شدند که برنج بیش از ۹ هزار سال پیش در کشور چین برای اولین بار به کشت رسید بعدها به آسیای شرقی و جنوب آسیا و در آخر به اروپا و آمریکا راه یافت و در سال‌های اخیر بیشترین میزان تولید برنج به کشورهای چین و هند تعلق گرفت.

در کل این کره خاکی ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار مدل برنج وجود دارد که نظریه های مختلفی درباره مدلهای آن مطرح شده است برنج یکی از غلات و مواد غذایی شاخص دنیا محسوب می‌شود که اکثر مردم به عنوان غذای اصلی یاد می کنند.

برنج از لحاظ میزان تولید رتبه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است اکثر کشورهایی که در بعضی از مناطق آنها هوای مرطوب و شرجی و آب کافی دارند، کشت می شود که برای رشد، دما باید بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد.

برنج دانه بلند

برنج هندی

برنج گیاهی است که علاقه بسیار زیادی به آب دارد و نسبت به سایر غلات آب بیشتری مصرف می کند. تحقیقات نشان داده اگر دمای آب از ۲۰ درجه پایین‌تر باشد باعث دیر رسیدن دانه برنج هندی می شود و اگر از ۳۰ درجه بالاتر باشد باروری برنج به دلیل کم بودن اکسژن در آب کاهش پیدا می کند.

معمولا در بعضی از مناطق شالی را با آب باران و در صورت نیاز از آب رودخانه و چاه آبیاری می شود وزیدن باد شدید، بارش باران، و تگرگ در زمان گلدهی اصلا مناسب نیست و در زمان برداشت برنج، ریزش باران باعث می شود محصول دیر خشک شود و گاهی اوقات باعث فاسد و خرابی محصول می گردد.

علاوه بر آن شدت نور زیاد در اوایل کاشت شالی فایده بسیار چندانی ندارد اما در زمان پایان فصل زراعی و با نزدیک شدن به کشت محصول برای رشد و به وجود آمدن خوشه از اهمیت زیادی برخوردار است.

برنج هندی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا