رپورتاژ اگهی

شاخص کل بورس ارتفاع یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را هم از دست داد

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



امروز یکشنبه (یک آبان) شاخص کل بورس با رشد ۴۵۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۱۷ واحد قرار گرفت.شاخص کل بورس با اُفت ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۹۴ واحد ایستاد.
آقای محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز بازار روندی منفی داشت. خبر ویژه‌ای نیز که بتواند بر بازار تاثیر داشته باشد وجود نداشت. امروز بازار شاهد فشار فروش بر روی خیلی از سهم‌ ها بود. با توجه به انتشار گزارشات برخی از صنایع گزارش ضعیفی داشتند. فشار  فروش بر روی بازار بسیار قوی است به نظر در چند روز آینده این فشار کم می‌شود چرا که به جز برخی بیشتر بازار گزارش‌های خوبی ارائه داده اند.
او می‌گوید:امروز صنایع ریالی وضعیت مطلوب تری نسبت به صنایع دلاری داشته است.ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فولاد»، «خگستر» و «شپنا» سه نماد پر تراکنش بودند.شاخص کل هم وزن هم با اُفت هزار و ۲۹۸ واحدی روی پله ۳۷۷ هزار و ۶۹۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان رسیدشاخص فرابورس هم با اُفت ۷۱ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۷۸۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۹۱۹ میلیارد سهم به ارزش ۳۸۸ میلیارد تومان رسید
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «حمل و نقل» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های غشان، ولملت و غشصفا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های دکیمی، فخوز و شفن بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های زفکا، غگلپا و حریل بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت گدنا، کمرجان و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
فردا، افران، همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های مهان ۰۵، فاران ۰۵ و آوند در فرابورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های همای، حکشتی و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های وپارس ۲، کمند ۲ و همای بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.نماد‌های اراد ۸۱۴، اراد ۱۰۶۴ و اراد ۶۲۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کارا ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا