رپورتاژ اگهی

توضیحات مرتضوی درباره دلیل عدم حضور رییسی در مجلس/ برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت کار چیست؟

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز،چهارشنبه، ۲۷ مهرماه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: خالصانه‌ترین سلام‌های حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور را خدمت تک تک نمایندگان ابلاغ می کنم. عدم حضور ایشان در جلسه امروز به دلیل برگزاری نشست هیات وزیران و دولت بود، از آنجا که بررسی مسائلی در دستورکار قرار داشت حضور ایشان در نشست هیات وزیران ضرورت داشت.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رفتارهای بسیار شایسته و نگاه‌های کارشناسی دارند و از آن‌ها و هیات رئیسه به ویژه برادر گرامی دکتر قالیباف بسیار سپاسگزارم، افزود: بنده روستازاده هستم و افتخار می کنم که با جامعه هدف وزارت تعاون همزاد پنداری دارم.
مرتضوی با بیان اینکه من فرزند ایران اسلامی هستم و به فرزند ایرانی بودن افتخار می کنم، اضافه کرد: همانگونه که موافقان و مخالفان مطرح کردند وزارت تعاون وزارتخانه ای است که حوزه های آن گستردگی بسیار دارد.
وی با اشاره به اینکه من موضوعات و مسائل نظام تعاون و کار را به خوبی احصاء کردم، ادامه داد: موضوعاتی مانند تعاونی ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، اعزام نیروی کار به خارج از کشور، آسیب های اجتماعی، نظارت بر نیروی کاری که از کشورهای همسایه در ایران اقامت دارند و … از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه وجود دارد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، عدم انتفاع شرکت‌های وابسته و مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه‌ها از جمله مشکلات دانست و افزود: برای برون‌رفت از این مباحث باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت‌ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: توجه به ظرفیت‌های کارشناسی، عنایت به مشورت‌های نخبگانی مخصوصا نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار ما قرار دارد. همچنین توجه به تشکل‌های صنفی و کارفرمایی، اهتمام به مقوله سه جانبه گرایی، تعامل مستمر و همراهی با نمایندگان از دیگر رویکردهای بنده است. بنده بر این باورم جاده دولت و مجلس جاده دو طرفه بوده و امیدواریم در این وزارتخانه بتوانیم تعامل حداکثری را رقم بزنیم. انتخاب تیم مدیریتی توانمند به همراه مردم از دیگر رویکردهایی است که بنده پای آن ایستاده‌ام.
وی افزود: استفاده از مباحث دانش بنیان، حرکت به سمت مطالعات دانش بنیان، استفاده از نبوغ جوانان، توجه به برنامه‌های علمی، پرهیز از تصمیمات خلق الساعه از دیگر رویکردهایی است که مورد توجه قرار گرفته است.
مرتضوی افزود: رویکرد اساسی بنده مبارزه کامل و همه جانبه با فساد در تمام سطوح و نهادینه کردن نظارت دستگاه‌های نظارتی و توجه به سه جانبه گرایی واقعی بوده و بنده معتقدم که باید به نظرات نماینده کارگران، کارفرمایان توجه شده و دولت همراه آنها باشد. تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در این وزارتخانه مورد توجه است. شعاری را که بنده نهادینه خواهم کرد دسترسی آسان آحاد مردم بوده و شفافیت و پاسخگویی شعار همیشگی ما خواهد بود. بنده یک برنامه تحولی تقدیم کردم و انتظار دارم از همه عزیزان به خصوص مخالفان بنده به نقد برنامه‌ها بپردازند. اکنون هم توقع بنده این است اگر به فضل الهی توفیق پیدا کردم حتما هر از چندگاهی ما را در حوزه نقد قرار دهید. چرا که بنده معتقدم نقد منصفانه به توفیقات وسیع ما را می‌رساند.
وزیر پیشنهادی کار گفت: ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند فصل قابل تبیین است. محور اول مشتری محوری است. رضایت مشتریان حقیقی، بیمه گزاران، مستمری بگیران و کارفرمایان و شرکت‌های حقوقی باید جذب شود.
۲۲۳۲۲۳

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا