پزشکیرپورتاژ اگهی

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدره؟  ایمپلنت دندان قیمت مناسبی دارد یا خیر؟ ایمپلنت یا کاشت دندان یک روش درمانی گران‌قیمت در دندانپزشکی است که برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته کاربرد دارد.
اولین سوالی که در ذهن بیماران نقش می‌بندد این است که هزینه ایمپلنت دندان ۱۴۰۰ چقدر است؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی هزینه‌های دندانپزشکی مانند قیمت لمینت، هزینه بلیچینگ دندان ۱۴۰۰، هزینه ایمپلنت دندان و غیره به عوامل متعددی بستگی دارد.
در این مقاله قصد داریم درباره هزینه‌های ایمپلنت بر اساس کشور سازنده، عوامل موثر در قیمت ایمپلنت، شرایط ایمپلنت اقساطی و هزینه ایمپلنت کامل کل دهان و تمام دندان‌ها صحبت کنیم.

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

 

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان بهترین روش درمانی برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته است و  توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت دندان دکتر صادق آقاجری انجام می‌شود.
هزینه ایمپلنت نسبت به قیمت لمینت و هزینه بلیچینگ دندان ۱۴۰۰ بسیار گران‌تر است. آمارها نشان می‌دهد که تعداد کسانی که دارای دندان از دست رفته هستند روز به روز در حال افزایش است.
این افراد می‌توانند با استفاده از کاشت دندان لبخندی زیبا داشته باشند. متخصص ایمپلنت دکتر آقاجری قبل از انجام ایمپلنت استخوان‌های فک بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد. بافت استخوان بیمار باید مقاومت کافی در برابر متریال فلزی که به عنوان ریشه دندان در استخوان کاشته می‌شود را داشته باشد.
در صورت عدم تراکم استخوان باید برای تقویت پیوند استخوان انجام شود. معمولا درصد موفقیت روش کاشت دندان ۹۷ درصد است. دندان‌های کاشته شده طول عمر بالایی دارند.
هزینه ایمپلنت دندان بالاست اما با این وجود مزایای آن نیز بسیار زیاد است. عمر طولانی، زیبایی ظاهری درست مانند دندان طبیعی، بهبود گفتار بیمار، عدم نیاز به چسب، افزایش اعتماد به نفس بیمار و جوان شدن ظاهر مهمترین مزایای ایمپلنت دندان به شمار می‌روند.

ایمپلنت دندان چیست ؟

 

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

پروسه درمان ایمپلنت مراحل مختلفی دارد و همه این مراحل روی هزینه ایمپلنت دندان  تاثیرگذار می‌باشد. مراحل کاشت ایمپلنت دندان عبارتند از:
۱- مرحله معاینه دهان و دندان در مطب یا کلینیک دندانپزشک، ۲- اشعه ایکس پانورامیک، مرحله سی‌تی اسکن، ۳- مرحله کشیدن دندان آسیب دیده، ۴- پیوند استخوان فک، جراحی سینوس لیفت. (مرحله چهارم در برخی از بیماران وجود دارد و بعضی از افراد نیازی به مرحله چهارم ندارند.)
هر مرحله قیمت خاص خود را دارد. برای بیمارانی که تراکم استخوان آن‌ها مشکلی ندارد، مرحله پیوند استخوان حذف می‌شود و طبیعتا هزینه کاشت دندان آن‌ها کمتر خواهد بود.
متخصص ایمپلنت پس از معاینه دندان‌های بیمار با عمل جراحی پایه ایمپلنت را در محل خود می‌کارد و پس از چند ماه تاج دندان را بر روی پایه فلزی قرار می‌دهد‌.
جنس و قیمت فلزاتی که به عنوان پایه مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است‌. ایمپلنت دندان با پایه‌های تیتانیومی نسبت به انواع دیگر قیمت گران‌تری دارند.
متوسط هزینه کاشت دندان به صورت میانگین چیزی حدود سه الی پنج میلیون تومان می‌باشد. کسانی که قصد دارند همه دندان‌های خود را از طریق کاشت دندان ترمیم کنند، باید تعداد تمام دندان‌های از دست رفته خود را در قیمت یک واحد ایمپلنت ضرب کنند.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان در ایران

دندانپزشکان متخصص ایرانی برای کاشت ایمپلنت از برندهای متنوعی مانند ایمپلنت ایرانی ۳A ، ایمپلنت کره ای و … استفاده می‌کنند. برندهای سوئیسی، کره‌ای و آمریکایی کاربرد بیشتری دارند.
ایمپلنت‌ دندان آمریکایی به عنوان بهترین برند قیمت بالایی دارند و هزینه ایمپلنت دندان با این برند بین ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.
ایمپلنت‌های آلمانی به عنوان بهترین برند اروپایی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارند. قیمت ایمپلنت سوئیسی حدودا ۸.۵ میلیون، ایمپلنت فرانسوی ۷.۵ میلیون تومان است.
در بین ایمپلنت‌های آسیایی انواع کره‌ای قیمت بالاتری دارند و ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند. ایمپلنت ایرانی قیمت ارزان‌تری نسبت به دیگر ایمپلنت دندان های ایران دارد اما توانسته با برندهای متوسط کره ای رقابت کند.

هزینه ایمپلنت دندان کامل ( ایمپلنت تمام دندان‌ها ) چطور محاسبه‌ می‌شود؟

افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داد‌ه‌اند، با استفاده از روش ایمپلنت فول ماوس یا ایمپلنت دندان کامل می‌توانند صاحب دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین شوند‌.
در این روش باید ابتدا پایه‌های ایمپلنت در محل خود قرار بگیرند و سپس پروتزهای کامل دندان به صورت ثابت و متحرک روی پایه‌های سوار شوند.
هزینه ایمپلنت دندان در روش فول ماوس بستگی به نوع ایمپلنت دارد. البته هزینه ایمپلنت بر پایه پروتز نسبت به ایمپلنت دائمی ارزان‌تر است.
کسانی که قصد دارند تمام دندان‌های از دست رفته خود را با استفاده از ایمپلنت دائمی جایگزین کنند، حداقل به ۹۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارند.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

 

همچنین برای مشاهده  هزینه ایمپلنت کامل دندان (هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین) به لینک زیر مراجعه کنید.
هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

هزینه عمل‌های جراحی مورد نیاز ایمپلنت چقدر است؟‌

افرادی که برای انجام ایمپلنت دندان به عمل سینوس لیفت نیاز داشته باشند، باید هزینه عمل را به صورت جدا پرداخت نمایند. هزینه عمل سینوس لیفت باز چیزی در حدود ۲.۵ میلیون تومان و هزینه عمل سینوس لیفت بسته ۱.۲ میلیون تومان است.
گاهی اوقات دندانپزشک بعد از بررسی بافت استخوان‌های بیمار تشخیص می‌دهد که به عمل پیوند استخوان نیاز دارد. هزینه عمل پیوند استخوان نیز تقریبا ۱ الی ۱.۵ میلیون تومان است و به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می‌شو‌د.
می توانید با مراجعه به سایت کلینیک دندانپزشکی آیریک از انواع ایمپلنت دندان با قیمت، قیمت ایمپلنت دندان در تهران، هزینه ایمپلنت دندان در ایران و همچنین قیمت ایمپلنت دندان در ترکیه آگاه شوید.
کلینیک دندانپزشکی آیریک در تهران با بهره مندی از بهترین متخصصین و تجهیزات بروز با ویزیت و مشاوره رایگان همه روزه در خدمت شما عزیزان می باشد.
برای استفاده از ویزیت رایگان توسط متخصص می توانید با شماره  ۰۹۳۹۷۷۷۷۰۴۲  تماس بگیرید تا از خدمات ویژه و مشاوره پزشک متخصص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا