برنامه بدنسازی

برنامه بدنسازی ماه اول

برنامه بدنسازی ماه اول

هدف از نوشتن این مقاله این است که یک برنامه بدنسازی ماه اول حرفه ای چیست همانطور که از نام آن پیداست ورزشکار باید مدت زیادی تمرین کرده باشد نه یک مبتدی و باید 6 روز در هفته با هدف تمرکز بر حداکثر رشد عضلانی تمرین کند. برنامه با اهداف مختلفی از جمله افزایش وزن، عضله سازی، کاهش وزن و برش تهیه شده است در برنامه حرفه ای حرکات به گونه ای تنظیم شده است که بتوانید در زمان مشخصی به بهترین حجم ممکن دست پیدا کنید همچنین تعداد ست ها و تکرارها بیشتر از برنامه تمرینی بدنسازی برای مبتدیان و پایین تر است. برنامه بدنسازی حرفه ای یک روز استراحت در هفته دارد که 60 تا 90 ثانیه استراحت بین ست ها کافی است. روز حرفه ای برای تمرینات پا، حرکاتی مانند اسکات، ماشین پا جلو، عقب دستگاه ران، برای پاهای نشسته، دستگاه ساق پا صاف و … در حالی که الیاف بیشتری را بلند می کنید و از مقدار بیشتری استفاده می کنید تا بتوانید نیروی زیادی را مانند فنر فشرده به نقطه اوج عضلات خود وارد کنید.

برنامه بدنسازی

البته، باید زمان ریکاوری بین تمرینات را برای هر گروه عضلانی در نظر بگیرید، در غیر این صورت عضلات شما رشد نمی کنند. به همین دلیل کارشناسان و مربیان بدنسازی محصولات توصیه شده و نحوه استفاده صحیح از آنها را بر اساس نوع ورزش و هدف تمرینی به همراه برنامه بدنسازی حجمی در صورت نیاز و درج این سفارش در هنگام خرید برنامه بدنسازی تجویز خواهند کرد. در عوض، باید به دنبال یک برنامه تناسب اندام باشید که متناسب با سطح تناسب اندام فعلی شما (مبتدی، متوسط، حرفه ای)، اهداف تناسب اندام و نوع بدن فعلی شما باشد. ⦁ برنامه بدنسازی متوسط: این افراد معمولاً افرادی هستند که سابقه خوبی در بدنسازی دارند و شروع خوبی برای این شغل دارند. این رویدادها ممکن است به دلیل توانایی ذاتی آنها یا در نتیجه تلاش های اختصاصی آنها یا ترکیبی از هر دو اتفاق بیفتد. ورزشکاران عزیز این نکته را در نظر داشته باشید هفته اول فقط باید با تمام وسایل کار کنید و حرکات را مخلوط کنید تا بدنتان عادت کند. ورزش را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

برنامه بدنسازی حجمی

پس از انجام حرکات پا، بدن را کاملا خنک کنید، احتمال گرفتگی عضلات زیاد است. این حرکات را می توان با وزن بدن یا وزنه انجام داد و این حرکات را نباید خودسرانه و بدون در نظر گرفتن عوامل انتخاب کرد. نکته مهم دیگر تعداد سریال است. خب، این یک سوال بسیار مهم است و شما می توانید 9 تا 16 ست از عضلات بزرگ بدن، به عنوان مثال، عضلات شانه، عضلات همسترینگ، چهار سر ران، عضلات سینه و پشت و عضلات کوچک بدن شامل ساعد، پشت. دست و شکم و ساق پا و ساعد که می توانند 6 تا 9 سری داشته باشند اما نکته مهم اینجاست که ست های 3 سری شروع می شود و به مرور زمان و در صورت لزوم باید تعداد آن و همچنین تعداد تکرارها کاملا به هدف شما بستگی دارد و این مقاله فقط به عنوان راهنما است و هیچ برنامه بدنسازی کامل نیست و حتما باید آن را امتحان کنید. اولین و مهمترین چیز قبل از شروع جستجوی یک برنامه تناسب اندام این است که بدانید به کدام یک از دسته های بالا تعلق دارید. به این نکته توجه کنید هر فردی با توجه به ویژگی های خود باید برنامه تناسب اندام خود را داشته باشد و برنامه تناسب اندام مناسب دوست شما برای شما مناسب نیست و ممکن است نتیجه دلخواه را از آن نگیرید.

بهترین برنامه بدنسازی

تناسب اندام و افزایش توده عضلانی هدف واضح هر کسی است که به دنبال برنامه های تمرینی بدنسازی است، اما افراد باید فراتر از این هدف رفته و اهداف منحصر به فرد خود را شناسایی کنند. مثلا مشکل اصلی شما در تلاش برای داشتن بدنی عضلانی چیست؟ ⦁ شما نباید یک برنامه بدنسازی را فقط به این دلیل انتخاب کنید که محبوب ترین برنامه بدنسازی در اینترنت است یا نویسنده آن یک بدنساز بزرگ است یا به این دلیل که قول می دهد مثلاً در هفت روز به شما نتیجه بدهد. ⦁ برنامه تناسب اندام را انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس می دهد. با توجه به اینکه به هر فرد با یک چرخه بدنی خاص یک برنامه بدنسازی منحصر به فرد اختصاص داده شده است، باید قبل از هر چیز یک برنامه بدنسازی پایه یک هفته ای ایجاد کنید. بنابراین بهترین برنامه تناسب اندام برای هر فرد متفاوت است. اکثر برنامه های بدنسازی خوب برای بدنسازان مبتدی تا متوسط ​​و مربیان بدنسازی متوسط ​​تا پیشرفته طراحی شده اند.

منبع : آلفابلاگ

دکمه بازگشت به بالا