رپورتاژ اگهی

رونق صادرات از مهم ترین دستاوردهای فعال شدن دیپلماسی منطقه ای است

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت هفته دولت در مصلای امام خمینی تبریز دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای بسیار موفق عمل کرده است و آثار مثبت آن روز به روز برای کشورهای همسایه بیشتر نمایان‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دیپلماسی منطقه‌ای دولت جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال پیشرفت است، اظهار داشت: این موضوع برای اقتصاد و تجارت آذربایجان شرقی نیز که با چند کشور خارجی مرز مشترک دارد، بسیار اثرگذار بوده و می‌تواند رونق کسب و کار در منطقه را سرعت ببخشد.
آل هاشم افزایش صادرات نفت و گاز و رکوردشکنی تولید نفت ایران را یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: اینکه بر اساس آمارهای جهان ظرفیت تولید نفت ایران به روزانه به بیش از ۲.۵ میلیون بشکه رسیده است، خبر بسیار مسرت بخش برای توسعه و گشایش‌های معیشتی و اقتصادی است که باید در ماه‌های آینده آثار مثبت آن نمایان‌تر شود.
وی احیای واحدهای تولیدی راکد و در حال تعطیلی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم طی یک سال اخیر بیان و اضافه کرد: اینکه طی این مدت واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی مثل ارج و آزمایش پس از مدت‌ها تعطیلی به چرخه اقتصاد کشور برگشتند، بسیار مهم و خوشحال کننده است.
آل هاشم اتکا به درآمدهای مالیاتی بدون استقراض از بانک مرکزی، اصلاح نظام رایانه‌ای، افزایش واردات واکسن کرونا و تلاش برای کاهش تلفات ناشی از شیوع این بیماری و رکوردشکنی در تولید برق و گاز را از دیگر اقدامات مهم و اساسی دولت سیزدهم طی یک سال گذشته دانست.
وی به شهادت رجایی و باهنر در ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و گفت: این دو شهید والامقام برای دولتمردان ایرانی درس تعهد، صداقت، مسئولیت پذیری، دور از تجمل گرایی و خدمت به مردم در هر شرایطی را دادند و باید کارکنان دولت در هر مقام و مسئولیتی این ویژگی‌ها را همواره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
آل هاشم از رجایی و باهنر به عنوان عناصر فکور و دانشمندی یاد کرد که ساده زیست بوده و ذوب در ولایت بودند که بر همین مبنا بر ضرورت اتحاد، همبستگی و همگامی آحاد مردم و مسئولان تاکید داشتند و در مسیر عملیاتی کردن همین شیوه حکمرانی به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه بی توجهی به قدرت سیاسی و ریاست طلبی را از جمله ویژگی‌های بسیار برجسته و ممتاز شهیدان رجایی و باهنر دانست و با اشاره به تحولات اخیر عراق، اظهار داشت: شرایط امروز این کشور نشان می‌دهد که قدرت طلبی چقدر عجیب و فسادآور است که یک فرد به خاطر ان کل کشور را بر هم زده است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: اینکه یک فرد شرایط سیاسی عراق را در آستانه اربعین حسینی به خطر انداخته و مردم را به دردسر انداخته است، نشانه‌ای آشکار از قدرت طلبی متوهمانه ای است که گریبان عده‌ای معدود را گرفته است.
آل هاشم با بیان اینکه در نظام سیاسی اسلام قدرت وسیله‌ای برای راهبرد و تدبیر امور جامعه است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که قدرت و ریاست در چنین نظامی برای تحقق خدمت به خلق خدا است.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا