رپورتاژ اگهی

نیاز شرکت‌های صندوق فولاد به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ

به گزارش ایرنا، حسین عامریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید در شرکت سنگ‌آهن مرکزی سرمایه‌گذاری شود که البته تأمین این منابع کار آسانی نیست؛ ولی باهمت و تلاش شدنی است.
وی با بیان اینکه صندوق فولاد سال‌ها حیاط‌خلوت جریان‌های سیاسی و اقتصادی بود گفت: برخی از روی دلسوزی ما را نهی می‌کردند که به دلیل حواشی زیاد این صندوق مسئولیت آن را بر عهده نگیریم؛ اما من از روی احساس مسئولیت و تعهدم به انقلاب عهده‌دار این مسئولیت شدم.
عامریان افزود: دچار یک رخوت، عقب‌ماندگی و پسرفت در شرکت‌ها بودیم و به جز یک شرکت (سنگ‌آهن مرکزی) مابقی شرکت‌ها زیان‌ده بودند و این شرکت‌ها با تورم نیروی انسانی غیرمولد و با جذب‌های سفارشی مواجه بودند. در واقع شرکت‌ها همانند باغ پیری بودند که نهال جدیدی در آن ایجاد نشده بود با وجود ظرفیت‌های خوب صندوق فولاد، به دلیل ضعف مدیریت و عدم اهتمام مدیران گذشته صندوق در بسیاری از ابعاد دچار عقب‌ماندگی شده بود. به‌گونه‌ای که مثلاً شرکت دخانیات ۶۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته و ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ابراز داشت: هزینه ترک فعل از فساد بیشتر است به‌عنوان‌مثال زغال‌سنگ کرمان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و برای گاجره بعد از ۳۰ سال سند مالکیت گرفتیم یا برخی املاک دیگر هنوز سند ندارند.
به گفته وی، در خصوص فسادهای گذشته پرونده‌های متعددی داریم که تا یک ماه دیگر کار قضایی آن شروع خواهد شد.
عامریان با اشاره به اینکه در صندوق و شرکت‌ها از مدیران جوان و انقلابی استفاده کردیم گفت: این مدیران با تلاش مضاعف در حال جبران عقب‌ماندگی‌ها هستند البته افرادی که منافعشان به خطر افتاده از دو ماه قبل از آمدن من به صندوق هجمه‌های خود را آغاز کردند؛ اما با ‌توجهی به این حواشی به کار خود ادامه می‌دهیم و همین بی‌توجهی ما به حاشیه‌ها مخالفان و منفعت‌طلبان را عصبانی کرده است و هیچ جریانی نمی‌تواند مانع تلاش ما برای توسعه و شکوفایی صندوق شود.
وی از بورسی شدن شرکت‌ها فولاد خبر داد و گفت: برنامه داریم زمینه ورود سه شرکت صندوق به بورس را فراهم کنیم و تا پایان سال پذیرش اولیه دو شرکت اخذ می‌شود. البته موانع قانونی دارد که در تلاش برای حل آن هستیم.
ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات‌رسانی به بازنشستگان
عامریان با اشاره به حوزه بازنشستگی گفت: در حوزه بازنشستگی نیز بازنشستگان از خدمات ارائه شده راضی نبودند و یکشنبه‌های اعتراضی نیز در همین راستا بود. ما می‌دانستیم که همه این مشکلات یک‌شبه اصلاح نمی‌شود؛ اما باهمت و انگیزه بالا کار خود را شروع کردیم و به‌اصطلاح زیر میز شرایط فعلی زدیم تا تحول ایجاد شود.
وی بیان داشت: یکی از اهداف مهم ما افزایش سطح زندگی و کیفیت زندگی بازنشستگان بود و برای تکریم بازنشستگان و اعضای خانواده آنها و ارتقای منزلت بازنشستگان اقدام کردیم. راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته بازنشستگان از جمله این اقدامات بود تا در هر ساعت از شبانه‌روز به سؤالات بازنشستگان پاسخ داده و حس آرامش و بهداشت روانی این عزیزان را ارتقا دهیم.
وی افزود: در حوزه تکریم بازنشستگان اولین همایش تجلیل از جانبازان صندوق را برای تکریم سه هزار و ۵۰۰ جانباز صندوق و همچنین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار صندوق را برگزار کردیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه برای اولین‌بار بودجه جداگانه رفاهی برای بازنشستگان در نظر گرفتیم گفت: درگذشته همه هدف صندوق معطوف به حقوق و درمان بود و به رفاهی‌ات توجهی نمی‌شد. راه‌اندازی سفرهای زیارتی و سیاحتی و اعزام رایگان بازنشستگان زائر اولی به عتبات از طریق قرعه‌کشی با همکاری افرادی که نذر مخصوص زیارت دارند از جمله اقدامات رفاهی صندوق است.
وی ادامه داد: در طول یک سال اخیر دو بار مبلغ وام بازنشستگان را افزایش دادیم بار نخست در سال گذشته از ۴ به ۸ میلیون تومان که تعداد وام گیرندگان نیز دوبرابر شد و بار دوم در مهرماه وام را به ۱۵ میلیون تومان رسانده و مدت اقساط را از ۲۴ به ۳۶ ماه افزایش دادیم و تعداد وام گیرندگان نیز مجدداً افزایش یافت.
عامریان اضافه کرد: در بازه زمانی سه‌ماهه توانستیم در فضایی توان با همدلی و تفاهم با بازنشستگان در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی اعتمادسازی کرده و روند آن را آغاز کنیم. ما با وجود بار مالی فراوان این طرح و با محدودیت مالی شدید آن را از آغاز سال اجرا کردیم و معوقات مربوط به سال‌های گذشته را نیز درصدد هستیم با تامین منابع مالی پرداخت کنیم. اجرای اصلاح همسان‌سازی موجب عادلانه‌تر شدن حقوق بازنشستگان به‌ویژه افرادی شد که سطح حقوق پایین‌تری دارند.
وی در تشریح اقدامات حوزه درمان گفت: فرانشیز درمان را صفر کردیم تا بازنشستگان هیچ هزینه‌ای در بیمارستان پرداخت نکنند. ضمن اینکه سرانه درمان را صددرصد افزایش دادیم درحالی‌که رشد سالانه سرانه درمان بیمه تکمیلی ۲۰ درصد بود. برخی هزینه‌های درمان مثل سمعک، عینک و پرستاری از محل هزینه خودمان چندین برابر افزایش دادیم.
عامریان گفت: غربالگری، ایجاد پرونده سلامت برای خانواده‌ها و بهسازی و نوسازی درمانگاه‌های فولاد از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهیم کرد. همچنین در سال جاری سرانه بیمه عمر و حادثه گروهی بازنشستگان نیز افزایش چشمگیری یافته است.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا