رپورتاژ اگهی

مسائل مالی و ساختمان عمده‌ترین مشکلات دارالقرآن‌ها است

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


محمدحسن آهویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی استان قزوین بیان کرد: بیشتر مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآنی مسائل مرتبط با اعتبارات و همچنین مشکل ساختمان و فضای کار است.
مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بیشتر مؤسسات قرآنی مکان ثابتی برای برگزاری کلاس‌های قرآنی را ندارند به همین علت مجبورند مکانی را برای برگزاری کلاس‌ها اجاره کنند و با توجه به اینکه تعرفه اجاره‌ها نجومی است مؤسسات و خانه‌های قرآنی قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.
وی افزود: در ایام کرونا که کلاس‌ها تشکیل نشد برخی خانه‌های قرآنی به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره تعطیل شدند که طبق آمار موجود از ۱۵۰ خانه قرآنی حدود ۲۰ خانه در سراسر استان تعطیل شد که ما درصدد حفظ و احیا این مؤسسات هستیم.
این مسئول ابراز کرد: بخش دیگر مشکلات به عدم بروز رسانی محتوا برمی‌گردد به این معنا که شیوه انتقال محتوا و محتوای برخی مؤسسات مربوط به ۶ الی ۱۰ سال گذشته است و این در حالی است که سال گذشته طرح جدید تبیین و شبکه تدبر از سوی کشور صادر شد اما متأسفانه شرایط انتقال اطلاعات و ابلاغیات هنوز مهیا نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه توانمندسازی و بروز رسانی معلمین و مسئولین مؤسسات و خانه‌های قرآنی نیازمند برگزاری جلسات متعدد است و نمی‌توان به برگزاری یک همایش و جلسه اکتفا کرد در حال حاضر هزینه مالی برای این کار وجود ندارد که ما پیگیری حل این مسئله هستیم.
این مسئول عنوان کرد: سال گذشته در راستا حل مسئله مکان برگزاری کلاس‌های دارالقرآن در سطح کلان مطرح شد و در راستای آن تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش و امور مساجد در سطح کشور انجام شد اما در سطح استانی هنوز انجام نشده و ما پیگیر برگزاری این جلسات هستیم.
وی با بیان اینکه مسجد یک پایگاه قرآنی است عنوان کرد: در تلاشیم تا طی ایجاد یک تفاهم با امور مساجد و آموزش و پرورش از مدارس، کلاس‌های بلااستفاده، بخش از مکان مسجد و یا در ساعت و شیفت‌های خاص مدارس و مساجد برای برگزاری کلاس‌های قرآنی استفاده کنیم.
این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ مؤسسه قرآنی زیر نظر ارشاد و ۳۰ مؤسسه زیر نظر سازمان تبلیغات است که طی تفاهم این دو سازمان اتحادیه‌ای با عنوان مؤسسات قرآنی ارشاد و تبلیغات با حضور مسئولین مؤسسات تشکیل شد که مدیران آن هر چهار سال یک بار به اتفاق آرا توسط اعضا انتخاب می‌شوند که این انتخابات در سال جاری بعد از ایام اربعین برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مؤسسات به دو بخش مؤسسات درجه و مؤسسات قرآنی درجه دو تقسیم می‌شوند افزود: مؤسسات درجه یک موسساتی هستند که شاخص بوده و در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند اما مؤسسات دسته دوم با توجه به قرار گرفتن در مناطق محروم شرایط مستعدتری دارند و با مشکل کمبود و نبود معلم نیز مواجه هستند.
آهویی ادامه داد: برای حل این مسائل نیز در تلاشیم تا از ظرفیت افراد جوان برای توانمندسازی و آموزش استفاده کنیم تا این افراد در محل‌های زندگی خود بتوانند فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه رضایت ما از مؤسسات قرآنی تنها ۴۰ درصد محقق شده است تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی ما قدردان زحمات مسئولین و معلمین این مؤسسات و خانه‌ها هستیم اما از تمام مدیران و معلمین می‌خواهیم بیش از پیش در مسیر تحقق مسئولیت‌ها همراه ما باشند.
این مسئول در پایان گفت: در نظر داریم برای اجرای فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین دوره‌ای چهارروزه را در مهرماه سال جاری برای مدیران مؤسسات و معلمین مجرب برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم بیشتر از پیش در عرصه قرآن و جهاد تبیین پیشگام باشیم.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا