رپورتاژ اگهی

راهکار هایی که از من یک فرد ثروتمند ساخت

راهکار هایی که از من یک فرد ثروتمند ساخت

همیشه گمان میکردم داشتن ثروت و به دست آوردن آن کاری غیرممکن و سخت است تا اینکه در حوضه کنجد کسب و کار خود را ایجاد کردم که باعث تغییر و تحول عظیمی در زندگی من شد.

کنجد خام

یکی از منابع خوب چربی سالم کنجد خام است که در بسته بندیهای مختلفی به صورت کیلویی خریداری و دارای چند قیمت متفاوت است. این محصول دارای لیگنانها و آنتی‌اکسیدانهای مختلفی است که از  چربیهای چند اشباع مانند امگا ۳ و امگا ۶ موجود در خود است که عملکرد کبد را بهبود بخشیده و باعث تقویت کلسترولهای پایین‌تر می‌ باشد.

همچنین منبع خوبی از پروتئین و مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و منیزیم است. دانه کنجد سیاه در فصل پاییز برداشت می شود و برای خشک کردن آنها از نور خورشید استفاده می شود این محصول را می توان به صورت خام، تفت داده شده یا پودر شده برای پاشیدن بر روی برنج، سالاد، مخلوط غذاهای دیگر  و حتی با شیر سویا استفاده کرد.

استفاده از  کنجد سیاه برای درمان کبد چرب، سنگ کلیه و کمبود خون با علائمی مانند سرگیجه، تینیتوس و سفیدی زودرس مو  مناسب می باشد همچنین از این محصول، برای درمان یبوست به دلیل کمبود خون و خشکی روده، برای نرم کردن غدد لفاوی استفاده می شود.

کنجد خام

کنجد سفید خام

دانه کنجدسفید خام بسیار کوچک است و اندازه آنها با هزاران نوع مختلف که شناخته شده است و خواص آن  متفاوت می باشد در حالی که کار بردی محصولات کنجد می توانند در خاکهای فقیر رشد کنند، محصولات، بهترین محصول از مزارع مناسب کود داده شده حاصل می شود.

بطورمعمول، دانه ها در حدود 3 تا 4 میلی متر طول و در عرض 2 میلی متر و ضخامت آن 1 میلی متر می باشد همچنین دانه ها تخمدان دارند، کمی مسطح هستند و تا حدودی در چشم دانه نازک تر از آن هستند که در انتهای دیگر قرار دارند پوشش دانه ممکن است صاف یا کج باشد گونه های کنجد با بسیاری از انواع خاک سازگاری یاقته اند.

محصولات پر بازده در خاکهای زهکشی شده و حاصلخیز بافت متوسط و خنثی بهتر رشد می کنند با این حال، این خاکها تحمل کمتری برای خاکهای حاوی نمک و آب الوده، محصولات کنجد تجاری به 90 تا 120 روز بدون نیاز، به شرایط گرم بالاتر از 23 درجه سانتی گراد 73 درجه فارنهایت باعث رشد و تولید می شود.

کنجد سفید خام

کنجد سیاه ایرانی

کنجد سیاه ایرانی دارای خواص بی نظیری است و هر کس با توجه به وسعش بتواند این دانه گیاهی با ارزش تهیه کند خود و خانواده از این نعمت با ارزش استفاده کنند، کنجد سیاه برای مردان خواص فراوانی دارد که در ادامه به بررسی ارزش تغذیه ای آن می پردازیم.

این دانه گیاهی دارای انواع مواد مغذی و ویتامینهاست مانند ،منیزیم، روی، مس، فسفر، کلسیم است که با خوردن دانه   به کاهش خطر سکته قلبی، پیش گیری از سرطان و درمان یبوست کمک می کند و باعث افزایش توان جنسی همچنین باعث تقویت اسپرم در مردان می شود.

بنابر نظر کارشناسان تغذیه این است که پوکی استخوان گریبان گیر زنان سالمند است ولی این طور که نظر داده اند نیست، تحقیقات نشان داده است که مردان سالمند هم در معرض پوکی استخوان قرار دارند و مشخص شده است که هر کس که در دریافت کمبود روی و املاح معدنی درست و به موقع به بدن نرساند با پوکی استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات ارتباط دارد.

کنجد سیاه ایرانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا