رپورتاژ اگهی

اعتبارات اختصاص یافته برای نگهداری راه ها فقط یک دوم پول مورد نیاز است

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


ایسنا/خراسان شمالی مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای نگهداری راه ها فقط یک دوم حداقل پول مورد نیاز است.
مهران قربانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی که یکم آبان ماه در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ۳ هزار میلیارد تومان زیرساخت راه وجود دارد که برای نگهداری آن ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه رقم ۹۰ میلیارد تومان رقم مطلوبی برای نگهداری راه ها است، افزود: اما با توجه به اینکه با کمبود منابع مواجه هستیم، کمترین اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شده ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما از کل منابعی که در کشور برای نگهداری راه ها اختصاص داده می شود ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان است که این میزان یک دوم آن چیزی است که مورد نیاز است.

قربانی ادامه داد: در حقیقت راه ها نیز همانند یک موجود زنده هستند و نیاز به نگهداری دارند به عنوان مثال جاده ها هر یک سال نیاز به خط کشی و یا تابلو و علائم هر ۴ سال نیاز به تعویض دارند.

وی تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چاره ای ندارد از امکانات موجود با صرفه جویی و برنامه ریزی استفاده کند و به انجام کارهای زودبازه بپردازد.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در ادامه گفت: محورهای منتهی به حرم امام رضا(ع) از جمله خراسان شمالی جزو برنامه های ویژه این سازمان هستند.

رشیدی معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه راه های این استان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه راه ها با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: دو اولویت مهم این استان به دو حوزه آب و راه اختصاص یافته و ۶۰ درصد از اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور به این استان در این دو حوزه بوده است.

رشیدی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حوزه راه های روستایی بیش از ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین است، افزود: با تلاش و اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته این رقم هم اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

جعفر شهامت مدیرکل پیشین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: خراسان شمالی از لحاظ برخورداری از راه های روستایی نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد عقب ماندگی دارد.

وی گفت: حدود ۲۷ روستا در این استان وجود دارد که سخت گذر بوده و راه ندارد.

شهامت افزود: با اقدامات انجام شده طی مدیریتم ۱۷ پل و ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی ساخته شد.

وی ادامه داد: از ۹۶ نقطه حادثه خیز در این استان نیز ۷۰ درصد از آن ها ایمن سازی شدند.

به گفته شهامت همچنین طی این مدت ۱۵ دستگاه ماشین آلات راهداری نیز به ماشین آلات این اداره کل افزوده شد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات جعفر شهامت تقدیر و محمد مشتری به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا