رپورتاژ اگهی

پارچه ای که تمام تار و پودش از ثروت بود!

پارچه ای که تمام تار و پودش از ثروت بود!

پولدار شدن خواسته بسیاری از افراد است، من هم همانند دیگران برای رسیدن به این هدف تمام تلاشم را به کار بستم. فعالیت در حوزه انواع منسوجات همچون پارچه نخی سود زیادی را نصیب من کرد و توانستم در این حوزه گام های بلند و محکمی بردارم. در ادامه شما را با چند نمونه از این پارچه های سودمند بیشتر آشنا می کنم.

پارچه نخی چینی

به دلیل سبکی و نرمی فوق العاده پنبه و مناسب بودن کیفیت و قیمت پارچه نخی چینی استفاده از آن برای تهیه پارچه مورد توجه قرار گرفت و دوام پنبه از ابریشم بیشتر و از پشم کمتر می‌باشد و این پارچه کشسانی خوبی داشته و دارای رنگی سفید یا حدوداً زرد رنگ می باشد.

تاریخ استفاده از اولین پارچه های نخی به هند بر می گردد که قدمتی پنج هزار ساله دارد.

شواهد به دست آمده نشان می‌دهد در حدود ۴ هزار سال قبل آمریکایی‌ها هم از الیاف پنبه برای تهیه پارچه استفاده می‌کردند، کم‌کم در سرتاسر قاره استفاده از این پارچه ها رواج یافته است.

کشت پنبه در ایران و عربستان هم به صورت گسترده انجام می‌شده اما منسوجات آن‌ها تا اواخر قرون وسطی در بین اروپاییان شناخته شده نبود.

پارچه نخی چینی

پارچه کرپ فلورانس

پارچه کرپ مصنوعی از جهاتی از جمله قیمت پارچه کرپ فلورانس می تواند خوب باشد، می توانید پارچه کرپ آلوتا را با پشمهای نرم دیگر استفاده کنید که یکی از رایج ترین روغنهای نساجی در لباس است.

به دلیل خواص نرمی که دارد،  باید گفت کاربرد پارچه کرپ بی شمار است اما اغلب در لباسها، لباسهای شب و سایر پارچه ‌های سبک انجام می‌شود.

پشم پنبه از نخ ابریشم دور است، به این معنی که برای کاربردهای لباسشویی مانند ژاکت و لباس مناسب تر است.

بسیاری از پارچه های کرپ مصنوعی، حاوی مقدار زیادی الیاف طبیعی به خصوص پشم هستند که در برابر آتش مقاوم نیستند و پشم سبک هستند.

پارچه کرپ فلورانس

پارچه نخی کتان

در بازار با تنوع قیمت پارچه نخی کتان و دیگر پارچه ها مواجه می شوید، با توجه به تنوع طرح و نقش این پارچه بسیار مورد پسند افراد قرار گرفته است.

مردم از سالهای قبل تا به الان از پارچه های پنبه ای و کتان به دلیل ماهیت نرم و راحتی که دارد، استفاده می کنند که در پارچه کتان الیاف سلولزی وجود دارد که از غوره کرکی گیاه پنبه یا همان کتان به دست می آید.

قبل از تولید پارچه، این الیاف ابتدا رنگ می شوند و سپس به پارچه کتان تبدیل می شوند که در این مقاله ما قصد داریم شما را با چند نوع از پارچه کتان نخی آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را حین خرید پارچه کتان، داشته باشید.

اگر چه تمام نوعهای این محصول با هم تفاوتهایی دارند، ولی تمامی آنها از گیاهی به اسم پنبه یا کتان به دست می آید که باعث وجه اشتراک تمامی آنها می شود.

پارچه نخی کتان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا