رپورتاژ اگهی

خرید اسب ترکمن اصیل خراسان شمالی

خرید اسب ترکمن اصیل خراسان شمالی

اسب ترکمن یکی از بهترین موجود در بین تمامی اسبهای جهان به حساب آمده و ظاهر زیبای آن شروع جذابیت آن بوده و از گردن تا دم یک انعطاف پذیری و عضلانی بودن بدن آنها را به نمایش می گذارد. ایام قدیم تا به امروز موجودات زنده مانند اسب و قرقاول صحرایی بسیار خدمات گران بهایی را به انسانها داده اند و از فروش و تجارت آن به کشورهای دیگر موجب شناخته شدن آها در تمامی جهان شده و نژاد ترکمن از آن زمان تا به امروز در حال خدمت به مردم جهان است. اسبها دارای بدنی درشت و پاهایی نازک بوده که به دلیل عدم فعالیت بدنی باعث چاقی آنها می گردد، اما اسبهای ترکمن از زمان دنیا آمدن فعالیت داشته و خلق و خوی آنها به این گونه بوده که در یک نقطه ثبات نداشته و دائم در حال دویدن هستند.
خرید اسب ترکمن اصیل خراسان شمالی
این حیوان پر سود دارای یک ژن بسیار منحصر بوده و اندامی کشیده با پاهای پر سرعت داشته که نژاد این اسب ترکمن است و یک زندگی تقریبا صحرایی و کویری دارد و سرعت آن در مناطق باز زیاد تر نسبت به مکانهای مانند جنگل دارد و امروزه با خرید اسب ترکمن و استفاده در اماکن پرورش اسب از آن استفاده های بی شماری می کنند. تا کنون با ارسال این اسبها به سر تا سر جهان کشورهای دیگر جهت زنده نگه داشتن بقای آنها از آمپولهای ژنتیکی به وسیله سرنگ شیشه ای استفاده نموده و با تولید مثل آنها یک حیوان دونده دیگر با شکل و شمایلی خاص به وجود آمده است که هیچ گونه از ژن این اسب در آن وجود ندارد و فقط به نام این نوع نژاد تمام شده است، این موجود هم اکنون در ترکمن موجود بوده و نسل آن بسیار قدیمی و قدمت دار بوده و خدمات بسیاری را به انسانها ارائه داده اند.

اسب ترکمن خراسان شمالی

ذهنیت بسیاری از افراد که در مناطق زیبایی از ایران نظیر خراسان شمالی، بجنورد و گلستان به سر می برند، سوارکاری بوده و برای این منظور اسب ترکمن این اقدام را تسهیل نموده و با نمونه های متنوعی از نژادهای گوناگون، طرفداران فراوانی را به خود اختصاص داده است. اسب ترکمن خراسان شمالی مزیتهای فراوانی داشته و یکی از این موارد رنگ آنها می باشد که در واقع تنوع فراوانی داشته و یکی از این نمونه ها نوع خاکستری بوده که بسیار جذاب می باشد. مزیت دیگر اسب ترکمن خراسان این است که دارای قامتی مناسب و در حدود 160 سانتی متر بوده و از این نظر می تواند بسیار کارآمد و خوش استایل باشد و تجربه سوارکاری بی نظیری را برای شما به همراه بیاورد.
اسب ترکمن خراسان شمالی
اگر در صدد سوارکاری مطمئن و بی عیب و نقصی می باشید و می خواهید نمونه های سرحالی از اسب ترکمن را داشته باشید، می توانید اسب ترکمن خراسان شمالی را در نظر گرفته و از آن رضایت کافی را داشته باشید. اسب ترکمن خراسان شمالی از قامتی کشیده برخوردار بوده و دارای یالهای بلندی می باشد و به نوعی ژنتیک خاصی را به ارث برده و طرفداران بسیاری را برای خود به همراه آورده است. اسب ترکمن خراسان شمالی از پوست ظریفی برخوردار بوده و دارای موهای لطیفی می باشد که این یالها بسیار درخشان بوده و در واقع موجب شده تا به یکی از بهترین نژادهای اسب شناخته شود. مجموعه ما بهترین نمونه های اسب ترکمن خراسان شمالی را با خوراک دام و طیور روانه بازار نموده که از استقامت بالایی برخوردار بوده و همواره دارای عضلات پای ورزیده ای می باشند که قابلیت طی نمودن مسیر در کوران سختی را دارا هستند.

اسب ترکمن اصیل

برای نژاد اسب ترکمن اصیل و رکاب چرم خام در سالهای اخیر که بسیار مورد استقبال و طرفداران جهانی زیادی دارد به دلیل کمبود تعداد و کاهش ژن این اسب در سالهای گذشته از ذخیره ژنتیکی برای نگهداری گونه این اسب استفاده شده است جالب است بدانید از این نژاد اسب در ترکمنها با پیشینه طولانی و زندگی صحرانشینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. متاسفانه امروزه تعداد اسبهای ترکمن با نژاد خالص بسیار کم شده است و تعدادی از اسبهای ترکمن خالص ایرانی در منطقه های خراسان شمالی می تواند یافت شود تعداد آنها به صورت اندک و پراکنده در سراسر ایران در کشورهای اصفهان، همدان، تهران، شیراز نگهداری می شود.
اسب ترکمن اصیل
به دلیل محبوبیت و شناخت اسب ترکمن اصیل در سراسر جهان برای جلوگیری از انقراض این نژاد در مراکز تخصصی ژنتیک از سالهای دورتر افرادی مشغول به کار شدند تا بتوانند ژنهای مرغوب این حیوان را ذخیره سازی نمایند تا در شرایط لزوم و به محض احساس خطر از انقراض این گونه های حیوانی اقدامات لازم را به عمل آورند. در این مراکز با فریز کردن اسپرمهای قوی از گونه های نر و ماده می توانند به محض احساس نیاز از ترکیب و لقاح مصنوعی و کاشت جنین حیوان در رحم اسب استفاده نمایند و برای حفظ حیات گونه های اصیل اقدامات به عمل آید. قد این اسب چیزی برابر ۱۵0 تا ۱۶۰ سانتی متر است و از نظر رنگ و ظاهری بسیار متناسب است و عرض مناسبی برای سوارکاری دارد و بسیار خوش رکاب می باشد اسب ترکمن دارای اندام کشیده و سر و گردن زیبا و دم باریک می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا