رپورتاژ اگهی

تویوتا به دلیل کمبود تراشه، هدف تولید سالانه را کاهش می‌دهد

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



شرکت تویوتا موتور به تازگی اعلام کرده که تولید سالانه خودرو در این شرکت احتمالا کمتر از نقطه هدف آن‌ها خواهد بود. زیرا کمبود جهانی و مداوم نیمه هادی ها، تلاش‌های بزرگترین خودروساز جهان را از طریق فروش برای افزایش تولید مختل می‌کند.
این شرکت ژاپنی پس از اینکه در چهار ماهه اول سال مالی که در آوریل آغاز شد، به اهداف میانی خود دست پیدا نکرد، هدف تولید سالانه خود را مورد بررسی مجدد قرار داده است و احتمالا این شرکت نمی‌تواند به رکورد تولید ۹.۷ میلیون خودرو پایبند بماند.
تولید این شرکت در ماه آگوست افزایش یافت، اما انتظار می‌رود در ماه‌های اکتبر و نوامبر میزان تولید به ترتیب حدود ۷۵۰ هزار و ۸۰۰ هزار دستگاه باشد که کمتر از میانگین تولید ماهانه ۹۰۰ خودرو است که ماه گذشته برای ماه‌های سپتامبر تا نوامبر پیش‌بینی شده بود.
تویوتا اعلام نکرده که هدف تولید سالانه‌اش چقدر کاهش خواهد یافت، اما با محاسبات رویترز بر اساس داده‌های شرکت، تولید در پنج ماه اول سال مالی جاری ۶.۷ درصد کمتر از برنامه‌های اولیه شرکت بود.
خودروسازان ژاپنی امیدوارند تولید را در نیمه دوم سال مالی افزایش دهند تا تولید محدود در نیمه اول را جبران کنند.
از طرقی افزایش شدید تورم، افزایش نرخ بهره و خطرات فزاینده رکود اقتصادی در بازار‌های اصلی نیز چشم انداز تقاضا را تیره کرده است. اگرچه کاهش تولید خودرو به طور کلی به دلیل کمبود تراشه و محدودیت‌های مرتبط با کووید ۱۹ بوده است.
گفتنی است در اوایل این هفته ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا اعلام کرد که یک نوع رکود اقتصادی در چین و اروپا بر تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی این شرکت تاثیر گذاشته است.
تویوتا روز جمعه اعلام کرد ۱۱ خط تولید را در ۸ کارخانه داخلی در ماه آینده بین دو تا نه روز به حالت تعلیق در می‌آورد که بر تولید طیف گسترده‌ای از خودرو‌ها از جمله کرولا، راو ۴ و یاریس تأثیر می‌گذارد.
این کشور هدف تولید جهانی خود را برای سال مالی گذشته سه بار کاهش داده و از ۹.۳ میلیون در می ۲۰۲۱ به ۸.۵ میلیون در فوریه کاهش داده است. این شرکت در سال مالی گذشته منتهی به ۳۱ مارس حدود ۸.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا