رپورتاژ اگهی

اتصال ۶ دستگاه از وزارت نفت به پنجره دولت هوشمند و خدماتی که کامل نیستند

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.
دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه‌های اجرایی که خدمات آن‌ها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است. از این تعداد، ۱۳۶ دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تاکنون ۹۶ دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل کرده اند.
my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید.

از بین زیرمجموعه‌های وزارت نفت، ۶ مورد از آن‌ها (با احتساب ستاد وزارت‌خانه) مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند هستند. درگاه‌های این ۶ مجموعه اکنون به پنجره خدمات هوشمند متصل شده، اما خدمات آن‌ها به طور کامل ارائه نمی‌شود. پیش‌تر پژوهشگاه صنعت نفت با ۴ خدمت به پنجره متصل نبود که در حال حاضر خدمات این مجموعه هم دیده می‌شوند، اما فعلا قابل استفاده نیستند و به نظر می‌رسد فرایند اتصال آن‌ها به طور کامل انجام نشده است.
در شرکت ملی پالایش و و پخش فرآورده‌های نفتی هم خدماتی مثل سامانه تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز از قبل به پنجره واحد متصل شده بود و همینطور سامانه درخواست فرآورده هم قابل مشاهده است. با این وجود هنوز خدمات مربوط به کارت سوخت هوشمند در این سامانه به چشم نمی‌خورد و با توجه به آمار تاکنون ۳۳ درصد خدمات این شرکت متصل شده اند و همانطور که گفته شد هنوز خبری از اتصال خدمات باقی مانده نیست. در مورد ستاد وزارت نفت هم باید گفت که ۳۰ خدمت قابل اتصال دارد که آخرین آمار اتصال ۵ خدمت و اتصال ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.
در این وزارت‌خانه بعضی از شرکت‌ها مانند نفت خزر، نفت فلات قاره و چند مورد دیگر هستند که مشمول اتصال به این پنجره نیستند.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا