رپورتاژ اگهی

توصیه علیپور به دولت: نگذارید قانون جهش تولید مسکن بر زمین بماند

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تصویب قانون جهش تولید مسکن ریل گذاری مناسبی برای ساماندهی بازار مسکن انجام داد اما متاسفانه اجرای این قانون بر روی زمین مانده و وزارت راه و شهرسازی آنطور که باید و شاید بر ساخت مسکن تمرکز ندارد.
کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با ایسنا، درباره بازار مسکن و وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: مجلس اقدامی که باید در مسیر ساماندهی بازار مسکن انجام می داد را با تصویب قانون جهش تولید مسکن انجام داد. هر حوزه ای به یک ریل گذاری نیاز دارد تا دولت موتور لوکوموتیو خود را بر روی آن ریل قرار داده و حرکت خود را آغاز کند، کار مجلس نیز ریل گذاری است. بعد از آغاز حرکت لوکوموتیو نیز نظارت مجلس بر روی آن اعمال می شود.

همدلی لازم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن دیده نمی شود

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس ریل گذاری دقیقی در حوزه مسکن انجام داد و تقریبا دغدغه کشور را در حوزه مسکن با تصویب قانون جهش تولید مسکن مرتفع و مسیر حرکت برای ساماندهی بازار مسکن را مشخص کرد اما به نظر می رسد در مسیر اجرای این قانون در برخی از بخش های دولت همدلی و هماهنگی وجود ندارد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که یک قانونی مصوب و ابلاغ می شود رئیس جمهور باید با جدیت مسیر اجرای قانون را پیگیری کند. به خصوص در حوزه مسکن که دغدغه و نگرانی بزرگ آحاد جامعه است و سهم عظیمی از هزینه سبد خانوار را به خود اختصاص می دهد، باید قانون به جد دنبال شود. اکنون باید تمام  تمرکز وزارتخانه راه و شهرسازی بر حوزه مسکن معطوف شود ولی متاسفانه امروز چنین چیزی دیده نمی شود.

مجلس منابع ۳۰ هزار میلیاردی برای صندوق ملی مسکن پیش بینی کرد

نایب رئیس کمیسیون عمرن تاکید کرد: زمانی که رئیس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید می کند که دستگاه های اجرایی باید سریع تر زمین های خود را  برای ساخت مسکن تحویل دهند اما سازمان منابع طبیعی، وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی زمین های خود را تحویل نمی دهند باید با این دستگاه ها برخورد جدی شود.

نماینده قائمشهر با بیان اینکه مجلس یک زمان بندی معینی تعیین و مصوب کرده که در طول ۴ سال باید ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود، گفت: مجلس قطعا در گزارش تفریغ بودحه سال ۱۴۰۱ این پرسش را طرح خواهد کرد که ۳۰ هزار میلیارد تومانی که برای صندوق ملی مسکن پیش بینی شد، چرا تخصیص نیافته است؟

تنها ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی کلید خورده است

وی افزود: بنده به عنوان عضوی از کمیسیون عمران به دولت تذکر جدی می دهم که قانون جهش تولید مسکن باید اجرایی شود و اجازه ندهد این قانون بر روی زمین بماند.

علیپور گفت: وقتی به رئیس جمهور گزارش می دهند که ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آماده شده است، باید رئیس جمهور شخصی را مامور کند که از این ۶۰۰ هزار واحد بازدید کند. واقعیت این است که این رقم تحقق نیافته است. تقریبا ساخت ۱۶۰ هزار واحد آغاز شده است اما بر اساس قانون باید تا به امروز ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز می شد. نگرانی ها در خصوص زمان از دست رفته وجود دارد و مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا