رپورتاژ اگهی

دولت قبل سهم بخش ریلی را پرداخت نکرد

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ

به گزارش ایرنا، «سید میعاد صالحی» امروز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۴۱۳ دستگاه ناوگان ریلی که در محل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، اظهار کرد: شرکت راه آهن با بدهی به جامانده از دولت گذشته، تحریم خارجی و تحریم داخلی از باب موضوعات بروکراتیک و عدم تخصیص بودجه مواجه است.
وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی علی‌رغم کم‌کاری سازمان برنامه و بودجه در دولت قبل، جذب سرمایه گذاری و افزایش سفارش ساخت واگن و لوکوموتیو را داشتیم.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، سازمان برنامه و بودجه دولت قبل، مطابق برنامه ششم توسعه باید ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش ریلی اختصاص می‌داد، اما حتی یک ریال تخصیص نیافت.
صالحی گفت: در دولت قبل به جای توزیع نقدینگی برای رشد شبکه ریلی توزیع بدهکاری داشتیم. در یک سال گذشته به صورت شبانه‌روزی تلاش شد و اینک در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ با هدف توسعه شبکه ریلی ۴۰۷ واگن باری و ۶ لوکوموتیو وارد بخش ریلی شد که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. اکنون جذب سرمایه گذار افزایش یافته و ۱۲ شرکت سرمایه گذار و ۶ شرکت تولیدکننده انواع واگن در رشد و توسعه ناوگان مشارکت دارند.
به گفته صالحی، راه‌آهن در حال پرداخت بدهی‌های دولت قبل است، در حوزه پرداخت بدهی مالکان لوکوموتیو شرایط پرداختی بهتر شده است و توانستیم رضایت تولیدکنندگان لوکوموتیو را جلب کنیم.
وی ادامه داد: برای آینده حمل و نقل ریلی، امکان‌های مختلفی را پیگیری کردیم و گام‌های اصلاحی چند وجهی برداشته شده است. به واسطه توسعه سفارش تولید افزایش یافته و از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده شده است، در حوزه ساخت، بهسازی و ترانزیت نیز رشد داشتیم تا جایی که در مهر امسال هفت قطار ترانزیتی از مبدأ روسیه با عبور از داخل کشور تا بندرعباس حمل شد و این برنامه تداوم دارد.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا