رپورتاژ اگهی

سرمایه‌گذاری هنگفت خودروسازان جهانی برای تولید خودرو‌های برقی

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های عمومی و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی شرکت ها، خودروسازان برتر جهان قصد دارند برای حمایت از تولید خودروی الکتریکی، تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون‌ها دستگاه از این خودرو‌ها به همراه باتری‌ها و مواد خام هزینه کنند.
رقم سرمایه گذاری در خودرو‌های برقی که پیش از این منتشر نشده بود، کمتر از برآورد‌های قبلی رویترز و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که یک سال پیش منتشر شد.
برای درک بهتر این رقم سرمایه گذاری باید گفت که آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار ۱.۳ تریلیون دلاری است.
بر اساس این تحلیل، خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت ۵۴ میلیون خودروی برقی باتری دار در سال ۲۰۳۰ تدارک دیده اند که بیش از ۵۰ درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می‌دهد. سازندگان، برای حمایت از خودرو‌های الکتریکی، خودروسازان و شرکای تولید کننده باتری در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید باتری ۵.۸ تراوات ساعت را نصب کنند.
تسلا در این زمینه پیشرو است، و ایلان ماسک طرحی برای ساخت ۲۰ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۳۰ ارائه کرده است که به حدود ۳ تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت تسلا در حال حاضر روی پلتفرم خودروی کوچکتری کار می‌کند که قیمت آن نصف مدل ۳ و مدل Y است.
بر اساس تحلیل رویترز، در حالی که تسلا برنامه‌های مخارج خود را به طور کامل فاش نکرده است، چنین رشد تصاعدی تولید صد‌ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
فولکس واگن آلمان اگرچه از تسلا عقب مانده است، اما تا پایان دهه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای دارد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را برای ساخت مجموعه جهانی خودرو‌های برقی خود، هدف گذاری کرده است.
شرکت تویوتا موتور ژاپن انتظار دارد حداقل ۳.۵ میلیون مدل برقی باتری را در سال ۲۰۳۰ بفروشد. شرکت فورد موتور قصد دارد حدود ۳ میلیون BEV در سال ۲۰۳۰ تولید کند که معادل نصف کل تولید آن است. مرسدس بنز هم حداقل ۴۷ میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودرو‌های برقی اختصاص داده است. شرکت‌های بی ام و و جنرال موتورز هرکدام قصد دارند حداقل ۳۵ میلیارد دلار برای خودرو‌های برقی و باتری آن هزینه کنند.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا