رپورتاژ اگهی

هزینه خرید برنج در بازار؛‌ قیمت ها کم شد؟ / جدول جدیدترین قیمت ها را ببینید

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ


با توجه به وعده های مسئولان مبنی بر کماهش قیمت برنج در سال جاری، بسیاری از مردم انتظار دارند قیمت های برنج را پایین تر از نرخ های فعلی ببینند. آنها معتقدند که هنوز قیمت برنج آنطور که انتظار داشته اند در بازار پایین نیامده است و کاهش قیمت ها چندان چشمگیر نیست.
جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران چندی پیش در گفت‌وگویی از کاهش قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داده بود. حالا هم فعالان این حوزه اعلام می کنند که اکنون در بازار شمال قیمت هر کیلو برنج هاشمی به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسیده و قرار است برنج خارجی نیز با کاهش ۱۰ درصدی وارد بازار شود.
عضو هیات مدیره انجمن برنج در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان،‌گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا اواسط شهریور ۷۰۰ هزار تن برنج وارد شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد و می‌توان شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار بود.
کریم اخوان اکبری افزود: در ابتدای فصل برداشت قیمت برنج داخلی دچار نوسان شد که با رکود بازار ، کاهش جزئی در نرخ محصول رخ داد.

به گفته او با توجه به آنکه برداشت برنج هندی به تازگی آغاز شده است، احتمال کاهش نرخ وجود دارد. همچنین برداشت برنج پاکستانی هنوز انجام نشده و کماکان قیمت های قدیم‌حفظ شده است.
اخوان اکبری قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم‌ هاشمی در شمال را کمتر از ۱۰۰ هزار تومان و برنج پرمحصول را ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.
عضو هیات مدیره انجمن برنج گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت برنج ایرانی در همین حد باقی بماند و نرخ برنج خارجی با عرضه انبوه ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت.
بنابر آمار سال گذشته قیمت برنج ایرانی افزایش چشمگیری داشته است به طوری که بهترین نوع برنج ایرانی یک سوم برنج خارجی است، لذا این امر منجر به افزایش تقاضا از سوی ۶ دهک‌پایین جامعه شده است.
در حال حاضر می توانید انواع برنج را در بازا با قیمت های زیر خریداری کنید.

نام کالا
قیمت (تومان)

برنج هاشمی معطر گیلان سرازارع – ۱۰ کیلوگرم
۱,۱۶۰,۰۰۰

برنج هاشمی معطر گیلان کاویش – ۱۰ کیلوگرم
۱,۲۷۶,۰۰۰

برنج ایرانی طارم هاشمی مژده- ۱۰ کیلوگرم
۱,۱۲۷,۰۰۰

برنج صدری هاشمی آقاجانیان – ۱۰ کیلوگرم
۱,۰۰۹,۹۰۰

برنج هاشمی پر محصول گیلان هیرشا – ۱۰ کیلو گرم
۸۴۱,۵۰۰

برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر ستایش – ۱۰ کیلوگرم
۷۱۲,۵۰۰

برنج فجر اعلا- ۱۰ کیلوگرم
۶۹۹,۰۰۰

برنج خوشپخت مهمان نواز – ۱۰ کیلوگرم
۶۸۰,۰۰۰

برنج شیرودی درجه یک زاغمرز آقامیر – ۱۰ کیلوگرم
۵۷۵,۰۰۰

برنج دانه بلند بسمتی ۱۱۲۱ محسن – ۱۰ کیلوگرم
۴۲۴,۰۰۰

برنج هندی طبیعت – ۲.۵ کیلوگرم
۱۰۰,۷۰۰

برنج هندی ۱۱۲۱ لوکس – ۱۰ کیلوگرم
۳۹۶,۰۰۰

برنج عنبر بو ممتاز معطر طایفه – ۱ کیلوگرم
۸۴,۰۰۰

بیشتر بخوانید:

226 256

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا