رپورتاژ اگهی

۲۳۵ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس صادر شد

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ

مجید کیانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: صادرات این منطقه شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی می‌باشد.‌
وی افزود: صادرات کالای داخلی منطقه در طول ۶ ماه سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است و در صادرات مجدد نیز در همین مدت به نسبت سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: صادرات قطعی و صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی در منطقه آزاد ارس در همین مدت به ترتیب ۹۳ و ۹۲ میلیون دلار بوده است.
کیانی اعلام کرد: بر اساس صادرات قطعی انجام شده عمده این اقلام صادراتی شامل شمش فولادی، قیرنفت و هیدروکربن سبک و سنگین، محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، کیسه و رول پلاستیکی و پلی پروپیلینی، جامبوبگ، چای سیاه، شمش آلومینیوم، تخته و ام دی اف و  دیگر اقلام بوده است.
وی یادآور شد: کالاهای منطقه به کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس به مرکزیت جلفا در ۱۳۴ کیلومتری شمال غرب تبریز از چهار ناحیه منفصل تشکیل شده و با بیشتر از ۷۰ هزار هکتار وسعت با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است.
در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است. 

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا