رپورتاژ اگهی

چند نکته برای قرار گفتن در مسیر ثروت

چند نکته برای قرار گفتن در مسیر ثروت

گاهی اوقات فکر میکردم اطرافیان ما تاثیر زیادی در موفق شدن ما دارند در صورتی که بعد از انتخاب و شروع شغل تجارت در حوزه انواع ترشی متوجه شدم  که تنها شخصی که در موفقیت من تاثیر دارد خودم هستم.

ترشی مخلوط

یکی از محبوب ترین ترشی ها، ترشی مخلوط می باشد که در تنوع بالا در بازار وجود دارد و شما بسته به سلیقه و ذائقه خود می توانید خرید خود را انجام دهید. قیمت ترشی مخلوط با ترشی های دیگر تفاوت آنچنانی ندارد.

تفاوت ترشی های مخلوط موجود در بازار ناشی از تفاوت در مواد اولیه استفاده شده در این ترشی ها می باشد. هم چنین قیمت انواع خانگی و صنعتی تفاوت هایی با هم دارد.

برخی از خانم های خانه دار با سلیقه، انواع ترشی ها را تولید می کنند و در بازار به فروش می رسانند. تر کیب غالب ترشی مخلوط، خیار، کرفس، هویج و گل کلم می باشد. در برخی از انواع ترشی مخلوط، این سبزیجات پخته می شوند ولی در برخی دیگر به صورت خام در ترکیب ترشی قرار می گیرند.

در تهیه ترشی ها اکثرا از سرکه انگور استفاده می شود. سرکه انگور باعث افزایش ماندگاری این سبزجات می شود.

برای تهیه این ترشی سبزیجاتی که در بالا نام بردیم را تهیه کنید. البته بسته به یلقه خود می توانید سبزیجاتی مانند لوبیا، سبزی های معطر، سیر و فلفل را به آن اضافه کنید.

ترشی مخلوط

ترشی لیموترش

یک سری نکات و فوت و فنهایی برای تهیه و نگهداری ترشی لیمو ترش شیرازی وجود دارد که اگر رعایت شود ترشی مدت طولانی می ماند و فاسد یا خراب نمی شود.

اول این که می توان یک عدد برگ بو هم همراه پوست لیمو ترش داخل شیشه افزود.

نکته دوم این است که ترشی را بعد از آماده شدن داخل یخچال نگهداری کنید و نکته آخر این که برای هر بار استفاده از ترشی از قاشق تمیز استفاده کنید تا مواد دیگری اعم از غذا و مواد غذایی دیگر وارد شیشه نشود.

همانطور که گفته شد طرز تهیه های متفاوتی برای ترشی لیمو ترش شیرازی وجود دارد که به توضیح یکی از این روشها می پردازیم.

ابتدا لیموی شسته شده و خرد شده را همراه نمک درون قابلمه آب جوش بریزید و 20 دقیقه بجوشانید.

سپس لیموها را از صافی رد کرده و روی آن آب سرد ریخته و روی پارچه نخی تمیز پهن کنید تا رطوبت آن گرفته شود.

لیموها را به صورت مثبت برش دهید و درون آن دانه ی خردل و فلفل قرمز و زردچوبه و شکر قهوه ای بریزید و در شیشه بچینید.

در آخر آبلیمو و سرکه را باهم جوشانده و روی لیموها بریزید و شیشه را در آفتاب قرار داده و بعد از یک هفته مصرف نمایید.

ترشی لیموترش

ترشی لیته

یکی از مهمترین مواد اولیه در تهیه ترشی لیته رشت سیر تازه است که سیر خشک در ترشی لیته رشت به وفور مورد استفاده قرار می‌ گیرد و طعم این خوراکی را بی نظیر می کند.

بنابراین دوستداران عطر و طعم سیر می توانند ترشی لیته رشت را خریداری نموده و از آن در کنار غذاهای خود استفاده کنند.

از لحاظ طعم و مزه نیز باید بدانید که ترشیهای لیته رشتی دارای طعم ملایم تری به نسبت ترشی لیته جنوبی هستند، به این خاطر که در تهیه آنها از ادویه های مخصوص ترشی با کمترین میزان تندی استفاده می شود.

ترشی لیته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا