رپورتاژ اگهی

با پارچه هم می شود پول پارو کرد

با پارچه هم می شود پول پارو کرد

ماجرای پولدار شدنم از جایی شروع شد که بعد از مدتها بیکاری تصمیم گرفتم در مغازه پارچه فروشی دوستم مشغول کار شوم اما از آنجا که انسان بلند پروازی بودم تونستم با اراده و پشتکاری که داشتم، کارم را در حوزه پارچه توسعه دهم و به تاجری موفق تبدیل شوم. در ادامه شما را با انواعی مختلفی از پارچه آشنا می کنم.

پارچه محلفه

تولید پارچه ملحفه در تبریز به دلیل وجود کارخانه های نساجی متفاوت رونق خوبی داشته و از قطب های تولید این نوع از پارچه ها درخاور میانه می باشد، که توانسته وسعت بسیاری از بازار های هدف را نسیب خود گرداند.

در ادامه بحث فوق یکی دیگر از نکات مهم در خرید این محصول جنس پارچه است، معممولا زمانی که برای خرید ملحفه به مراکز حضوری یا غیر حضوری عرضه این محصول مراجعه می کنید یقیناً اولین پیشنهاد برای شما از سوی عرضه کننده می شود پارچه ساتن است که به دلیل نرمی و لطافت این نوع از پارچه ها از محبوبیت بالایی برخوردارمی باشد.

پارچه مبلی

شاید تصور کنید که انتخاب پارچه مبلی اهمیتی ندارد اما باید بدانید که یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین عواملی که در زیباتر شدن منازل اهمیت دارد انتخاب صحیح پارچه مبلی است این پارچه ها برحسب جنس آنها قیمت متفاوتی دارند.

اگر فضای منزل شما بزرگ است بهتر است از پارچه ریز بافته شده یا ظریف استفاده شود مثل پارچه کوبیده یا مخمل که مناسب این فضا است و اگر خانه کوچکی دارید بهتر است از پارچه هایی که بافت درشتی دارند استفاده کنید تا منزل شما بزرگتر نشان داده شود. پارچه های مبلی در جنسهای مختلفی شامل مخمل، ابریشمی، ساتن، چرم، مازراتی، گرانیت، نانو و غیره موجود می باشد که هر کدام طرحها و رنگهای متنوعی دارند.

این پارچه ها در طرحهای راه راه، گل دار، چهارخانه و ساده به صورت برجسته و یا ساده موجود می باشند که هر فردی بنابر سلیقه شخصی خود هر کدام را انتخاب می کند.

پارچه مخمل

مخمل بافی کم و بیش در یک زمان در ایران و چین و ایتالیا تکامل یافت(قرن یازدهم) از مراکز عمده مخمل بافی در ایران در سده های گذشته می توان به کاشان، یزد،اصفهان،تبریز،هرات و مشهد اشاره کرد که یزد از نظر تولید مخمل بر همه پیشی داشت.

به طور کلی می توان گفت طراحی پارچه مخمل در ایران در دوره سلجوقی جنبه ظرافت هنری پیدا کرد.زیرا با عوامل سنتی نقاشی ایران درآمیخت. ضمن اینکه در دوره ی مغول با هنر با نقاشی چینی و در دوره ی صفوی با ذوق هنرمندان ایرانی تلطیف شد و شاهکارهایی بی نظیر را به وجود آورد. نفیس ترین پاره دستبافت ایرانی که علت تمایز آن با سایر دست بافت ها در طرح زیبا و رنگارنگ، مواد مرغوب و پیچیدگی در روش بافت است،مخمل بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا