رپورتاژ اگهی

کاهش قابل توجه ذخایر آب شهر تهران نسبت به سال گذشته

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



مختاری مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای منطقه ۴ در مرکز کنترل آب تهران گفت: متاسفانه اگرچه سومین سال متوالی خشکسالی را تجربه می‌کنیم، اما در سال گذشته و در همین تاریخ حداقل میزان ذخایر آب شرب شهر تهران یک میلیون و سیصد هزار متر مکعب بوده است. اما در حال حاضر این رقم به حدود ۷۴۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است.
مختاری گفت: دلیل این کاهش چشمگیر، افزایش مصرف در لحظه شهر تهران است که رقم آن در حدود ۴۱ هزار متر مکعب در ثانیه است. از طرفی میزان آب ورودی برای تامین آب شرب شهر تهران ۲۹ هزار لیتر در ثانیه است و این ارقام اختلاف فاحشی را نشان می‌دهد.
به گفته مختاری این اتفاق باعث می‌شود میزان ذخایر آب تهران افت پیدا کند و عملا فرصتی برای ذخیره آب در تهران نداشته باشیم.
او در خصوص راهکار مواجه با این کاهش ذخیره آب گفت: در همین شرایط کافی است با مدیریت مصرف روزانه و همگانی، به میزان ۲۰ درصد در طول روز، این میزان را پوشش دهیم و کمک کنیم تا سطح ذخیره در مخازن آب شرب استان تهران بالاتر بیاید.
مختاری می‌گوید: مهر ماه خشکی را بدون حتی یک قطره بارندگی پشت سر گذاشتیم و پیشبینی‌های سازمان هواشناسی برای آبان هم خوشبینانه نبوده است.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا