- فوری| دربی بدون تماشاگر شد
- ایران منبع جدید گاز پیدا کرد؟
- هزینه ساخت ترمینال گازی در آلمان دو برابر شد
- تصویب آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالآفرین در حوزه سلامت
- رئیسی: ارتباط با مجلس را از زمینههای مؤثر در پیشرفت امور میدانم
- مجوز تولید ۵۲ میلیون تن قیر صادر شد
- شهرخبر – سالیوان با مقامات اسرائیلی درباره ایران گفتگو میکند
- رئیسجمهور کلمبیا به پنج روز حبس خانگی محکوم شد
- چگونه از سودهای پرداخته شده سهام خود مطلع شویم؟
- تهدید پنهان جنگ اوکراین
- پرسپولیس مقابل هوادار متوقف شد، برابر سرمربی هوادار به پیروزی رسید!
- ازبکستان: افغانستان بخش جدایی ناپذیر سازمان همکاری شانگهای است
- شهرخبر – جزئیاتی از پیامهای آمریکا برای رئیسی در نیویورک
- توضیح دفتر آیتالله مکارم شیرازی درباره بازداشت یکی از منسوبان
- امضای تفاهم نامه بین قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و دانشگاه آزاد
اضافه شدن ۱۵۰ واگن به ناوگان حمل ونقل کشور
به گزارش آنلاین بلاگ
مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان؛ سید رحمان فقیر میرنظامی مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک با اعلام این خبر گفت: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک در ادامه فعالیتهای ساخت واگن، بهتازگی با شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان که وابسته به شرکت معدنی و صنعتی چادرملوست و حملونقل ترکیبی انجام میدهد وارد همکاری شده و طی مناقصهای، مقرر شده تعداد ۲۰۰ واگن به این شرکت تحویل دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به قرارداد منعقدشده، در ماه گذشته ۲۰ دستگاه واگن تحویل داده شد و ۲۰ دستگاه نیز تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ تحویل داده خواهد شد.به گفته مدیرعامل شرکت صنایع آهنوفولاد درخشان اراک، با شرایط موجود، میتوانیم ۱۵۰ دستگاه از ۲۰۰ دستگاه باقیمانده را تا پایان سال تحویل دهیم.وی افزود: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک همچنین با شرکت ترکیب حملونقل وابسته به صندوق کارکنان راهآهن نیز قراردادی منعقد کرده و قرار است ۵۰ دستگاه واگن کفی چندمنظوره تولید کند.به گفته فقیر میرنظامی، توان شرکتهای سازنده واگن در ایران برای تأمین نیاز ناوگان ریلی قابلقبول است و این بخش از صنعت میتواند نیاز کشور به واگن را تأمین کند.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی مشکلات و چالشها برای تولیدکنندگان واگن در کشور وجود دارد، افزود: کمبود منایع مالی یکی از مشکلات و چالشهای اصلی در صنعت واگنسازی است، بااینحال مشاهده میکنیم منابع مالی تولیدکنندگان که از طریق فروش مدتدار حاصل میشود، بهعنوان یک راه برای برونرفت جهت جلوگیری از توقف تولید واگن است.بنا بر اظهارات مدیرعامل شرکت آهن و فولاد درخشان اراک، برای تأمین ناوگان و کمک مالی به شرکتهای حملونقل ریلی، دولت در قانون بودجه، تسهیلاتی را در نظر گرفته که میتوانند از آن استفاده کنند و اگر پرداخت صورت گیرد به این صنعت رونق داده خواهد شد.فقیر میرنظامی تصریح کرد: واگنهایی که در ایران ساخته میشود، به دلیل اینکه بخش عمدهای از مواد اولیه آن در داخل کشور تولید میشود، به مقدار زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری میکند؛ همچنین از دیگر مزایای ساخت واگن در کشور اشتغالزایی است؛ چراکه همیشه ایجاد اشتغال یکی از چالشهای دولت بوده و میتوان از این راه تا حدودی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد. وی موفقیتهای حاصلشده را جز با حمایت مدیریت فولاد مبارکه و فولاد متیل میسر ندانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیتها از همه ظرفیتهای موجود در این شرکت بهرهبرداری خواهد شد.گفتنی است امروزه در حوزه معدن و صنایع معدنی یکی از مهمترین چالشها، کمبود توسعههای زیرساختی ازجمله حملونقل ریلی بوده و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به اهداف تعریفشده در صنعت فولاد کشور، به ۵۶ هزار واگن نیاز است و درصورتیکه حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی ناوگان ریلی صورت پذیرد، تأمین نیاز داخل دور از دسترس نخواهد بود و یکی از مهمترین چالشهای صنایع فولادی کشور رفع خواهد شد.
Source link
- استخدام کارمند بازرگانی با بیمه در شرکت فیتمگ در تهران
- میزان ترافیک هوایی سال ۲۰۲۲ اعلام شد
- تعداد مشترکان تلفن همراه افزایش پیدا کرد
- شهرخبر – فرمول جدید قیمتگذاری خودرو / قیمت ها در بازار خودرو تغییر می کند ؟!
- استخدام کارشناس مهندسی فروش با بیمه، بیمه تکمیلی، پاداش در اهواز
- مسکن شاخصهای اقتصاد ایران را بالا میکشد
- شهرخبر – سرنوشت دلار ایران بعد از زلزله ترکیه
- مسکن شاخصهای اقتصاد ایران را بالا میکشد
- پیروی ژاپن از اتحادیه ارو پا در تعیین سقف قیمت فراورده های نفتی روسیه
- بلند پروازیها، استقلال و پرسپولیس را دچار چالش میکند