- انواع گوشت گوسفندی را چند بخریم؟ +فهرست قیمت
- ابعاد پنهان استفاده ریاض از فناوری دیجیتال برای هدف قرار دادن مخالفان
- شهرخبر – این روزها سپری خواهد شد
- تغییر مالکیت باشگاه استقلال ملاثانی
- موافقت سوئد و فنلاند با استقرار تسلیحات اتمی در خاک کشورشان در صورت عضویت در ناتو
- قیمت خودرو امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۱/ پیشبینی قیمت خودرو در روزهای آینده
- سفر امیرعبداللهیان به ترکیه با محوریت آخرین تحولات سوریه
- کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد
- تدوین طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه مراتع کشور
- ترکیب افراطیترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو
- ابروی دروازهبان پیکان شکافت+عکس
- شرط و شروط ترکیه برای عدم اجرای عملیات زمینی در سوریه
- درخواست روسیه از کشورهای غربی: خواستههای ایران را برآورده کنید
- چگونه میتوان از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری کرد؟
- کیشیدا «ندیمه» آمریکا است/او به خاطره قربانیان هیروشیما خیانت کرد
ساخت یک موتور هایپرسونیک متفاوت در چین
به گزارش آنلاین بلاگ
این موتور هایپرسونیک انفجار غیرمستقیم چندین آزمایش زمینی موفق را در پایگاه JF-12 پکن پشت سر گذاشته است. محققان نتایج دستاوردهای خود در زمینه موتور مربوطه را در مجله Journal of Experiments in Fluid Mechanics منتشر کردهاند. این آزمایشها ظاهراً چند ماه پیش انجام شدهاند.
موتورهای انفجار در مقایسه با سایر موتورهای هایپرسونیک از جمله اسکرمجتها میتوانند عملکرد بهینهتری داشته باشند. در این موتورها مجموعهای از انفجارها از طریق موج انفجار ایجاد میشود. این انفجارها با سرعت زیادی اتفاق میافتند و نسبت به موتورهای احتراق سنتی انرژی خیلی بیشتری آزاد میکنند.
این موتورها در تمام دنیا وجود دارند، اما معمولاً از سوخت هیدروژن استفاده میکنند که گران و خطرناک است. ولی موتوری که حالا توسط این محققان چینی ساخته شده، از یک سوخت جت موسوم به RP-3 استفاده میکند که معمولاً در فرودگاههای چینی پیدا میشود.
چالشهای ساخت موتور هایپرسونیک با سوخت کروزن
محقق ارشد این پروژه میگوید کروزن معمولاً بهخاطر تراکم انرژی بالا، سادگی ذخیرهسازی و حملونقل بهترین گزینه برای موتورهای تنفس هواست. با این حال، محققان در استفاده از این سوخت برای انفجار با چالشهایی روبهرو بودند.
براساس شبیهسازیهای کامپیوتری، موتوری که از کروزن استفاده میکند به محفظهای برای انفجار نیاز دارد که اندازه آن باید ۱۰ برابر موتورهای سوخت هیدروژنی باشد. ولی قراردادن چنین محفظهای در هواپیماهای هایپرسونیک شدنی نیست. بههمین دلیل، دانشمندان دریافتند که با افزودن یک برآمدگی کوچک در سطح داخلی محفظه هوای این موتور هایپرسونیک میتواند شرایط انفجار را فراهم کرد.
با این وجود، چینیها همچنان مدعی هستند که هزینه تولید این موتورها به حد کافی پایین نیامده و سعی دارند که با کار بیشتر روی این فناوری، این مانع را هم از پیش رو بردارند.
۵۸۵۸
- بازدید رئیس جمهور از پروژه نیمه کاره بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری
- تشریح جزئیات نشست کمیسیون تلفیق
- وحیدی: باید با فعالان سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت دارند، تعامل سازنده داشته باشیم
- شهرخبر – رئیسی: در قضایای اخیر تحلیل دقیق رهبری، در خنثیسازی توطئه دشمن بسیار موثر بود
- فرانسه: در رابطه با برجام با بنبست مواجه هستیم
- اقدامات ستاد مرکزی دهه فجر مصداق جهاد تبیین است
- آسیبشناسی آملی لاریجانی / ممکن است، یک «نظام مقتدر و قوی» به دست «مجریای» بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند
- شهرخبر – صنعت هستهای عرصههای گستردهای دارد
- رئیسی: ۲۲ بهمن نماد و نمودی برای گم نشدن راه است
- احیای مذاکرات تهران و ریاض؛ از محورهای سفر بن فرحان به بغداد