رپورتاژ اگهی

بلدرچین برایم ثروت ساز شد

بلدرچین برایم ثروت ساز شد

همیشه شروع کردن یک کسب و کار تازه سختیهایی به دنبال دارد ولی لذت آن زمانی است که این سختیها را پشت سر بگذاریم و حاصل دسترنج مان را از کار تازه دریافت کنیم. من هم با شروع کار در زمینه گوشت بلدرچین چنین لذتی را تجربه کردم.در ادامه شما را با چند نوع از انواع بلدرچین آشنا می کنم.

بلدرچین وحشی

مهم ترین نکته ای که در پرورش بلدرچین وحشی باید به آن توجه کنید محیطی است که آنرا مورد پرورش قرار می‌دهید. بلدرچین های وحشی معمولاً خلق و خوی متفاوت نسبت به بلدرچین اهی داشته و دوست دارند در طبیعت زندگی کنند. اگر دوست دارید با ذات این پرنده را حفظ کنید باید شرایطی مانند شرایط مزارع، علف زار ها و زمین های ناهموار برای آن فراهم سازید. بلدرچین وحشی در فضای این چنینی راحت تر با محیط عجین می‌شود و رشد سریعتری خواهد داشت.

بلدرچین وحشی که در طبیعت زندگی می کند معمولا از حشرات، گیاهان و میوه ها برای ادامه حیات و رشد استفاده می نماید. برنامه غذایی بلدرچین وحشی باید از موارد مختلفی چون مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها تشکیل شده باشد تا این پرنده بتواند رشد خود را سریعتر پیگیری کند.

بلدرچین وحشی

بلدرچین مینیاتوری

این پرنده بسیار مقاوم بوده و مناسب برای نگه داری در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و در نتیجه می توانید به راحتی از آنها مراقبت نموده و از زیبایی ظاهری و همچنین صدای زیبای آنها لذت ببرید.

برای شروع پرورش بلدرچین مینیاتوری، می توانید بلدرچین مینیاتوری کوچک را خریداری نموده و با مراقبت چند ماهه از آنها و رسیدگی خوب به آنها، به سرعت به رشد مطلوب رسانده و سپس پس از شروع تخم گذاری، از فروش تخم های آنها و هم چنین جوجه کشی مجدد و فروش آنها و حتی فروش گوشتشان سود بسیار مناسبی کسب نمایید.

بلدرچین مینیاتوری

بلدرچین

روشنایی، سکوت و هوای تازه از عوامل موثر بر رشد بلدرچین گوشتی و روند تخم گذاری این پرنده می باشد، باید در غذای این پرنده از انواع ویتامین ها و پروتئین ها و مواد مغذی دیگر استفاده کرد. همچنین برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا، برونشیت و … از بیماری های معمولی است که این پرندگان دچارش می شوند و باید نسبت به درمان آنها اقدام کرد. جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات موذی هم می تواند آلودگی ها و بیماری های این پرنده را کاهش دهد.برای پرورش بلدرچین باید بعد از رعایت نکات مهم بهداشتی و پرورشی بتوان بازار خرید و فروش را بیابیم و محصولات خود را از طریق عمده فروشی ها و مراکز پخش مواد غذایی به فروش رساند.

سن بلوغ پایین، سن کشتار مناسب، کیفیت مطلوب گوشت، هزینه های ثابت و جاری مناسب در مقایسه با دیگر پرندگان و همچنین مقاومت بالای پرنده نسبت به شرایط نا مساعد محیطی، پرورش بلدرچین را تبدیل به صنعتی سودآور نموده که امروزه مورد توجه بسیاری از پرورش دهندگان در سراسر جهان قرار دارد.

بلدرچین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا