رپورتاژ اگهی

اغلب کارشناسان به رشد شاخص کل رای دادند

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.
سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟۱. مثبت. افزایشی۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)۳. منفی. کاهشیشما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 
نام کارشناس
توضیحات

 احمد 
جانجان
 

گزینه یک: با توجه به اخبار مثبت مالیاتی، بودجه‌ای، رفع موانع و بخشنامه‌های صادراتی و… همچنین اُفت شدید قیمت‌ها در بازار سهام انتظار می‌رود نسبت به هفته‌های پیشین شاهد سبزتر و بهتر شدن حال عمومی بازار باشیم. لذا در صورت حفظ کف ۱۳۰۰ و سپس تثبیت شاخص کل بالای محدوده ۱۳۲۳ انتظار می‌رود با افزایش ارزش معاملات خرد، هفته‌ای متفاوت‌تر از چند ماه گذشته را در پیش داشته باشیم.

امید
پورمحمود
 

گزینه یک: بازار در محدوده حمایتی است و احتمال صعود رو بیشتر می‌دانم.

ایمان
رئیسی
 

گزینه یک. با توجه به گزارش های ارسالی ۶ ماهه در کدال به نظربازاز مثبت و گروه پالایشی پیشتاز است.

محمد رضا
برگی
 

گزینه یک. بازار سرمایه به احتمال زیاد همچنان با فقدان نقدینگی رو به رو خواهد بود ولی با انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت ها انتظار می رود به صورت مقطعی بازار سبزتری نسبت به هفته های قبل داشته باشیم.

مهدی 
میرزایی
 

گزینه دو. بازار روند تقریبا ثابت، اما تا حدودی نزولی خواهد داشت.

علی 
ملک لی
 

گزینه یک. با توجه به عدم تغییر شاخص در هفته گذشته، همچنان تحلیل های قبلی شامل شرایط تکنیکالی خوب و کاهش فشار فروش این گزینه انتخاب شده است.

محمد 
خبری زاده
 

گزینه یک. انشاالله هفته آینده بازار مثبت خواهد بود.گزارش های خوب ۶ ماهه دلیل این انتخاب است.

کوروش 
آسایش
 

گزینه یک. با توجه به گزارشات خوب شش ماهه می توان امید به رشد بازار داشت.

اکبر
ادهم

گزینه دوم.  گزارشات ۶ ماهه خوب برخی صنایع، کمترین p.e بازار در ۶ سال گذشته،حمایت محکم شاخص ۱۳۰۰ هزار واحدی ، کاهش جریان نقدینگی در بازار دلیل این انتخاب است.

محمد
غفوری
 

گزينه دو.با توجه به كم رمق بودن سطح ارزش معاملات و سطح بي اعتمادي انتظار می رود در اين محدوده ها بازار به دنبال كف سازی و افزايش حجم معاملات باشد.
با توجه به انتخاب ۷۰ درصدی گزینه یک (مثبت. افزایشی)  و ۳۰ درصدی گزینه  دو (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند معاملات در هفته پیش‌رو در اغلب روز‌های کاری، مثبت خواهد بود و در بدترین حالت تغییر چشمگیری نخواهیم داشت.
لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا