رپورتاژ اگهی

خرید سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زیتکس

خرید سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زیتکس

امروزه با پیشرفت علم و دانش و گسترش فضاهای زندگی و اداری یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن بشر به دنبال یافتن راهی برای آن است استفاده از سیستمی کارآمد برای مقابله با خطراتی نظیر آتش سوزی می باشد.
یکی از مهمترین موارد حل این مشکلات همانطور که درسایت آراد برندینگ گفته شد استفاده از سیستم اعلام حریق متعارفی می باشد که بتواند از به وجود آمدن مشکلاتی نظیر آتش سوزی در ساخاتمان های مختلف جلوگیری کند.

خرید سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زیتکس

در این راستا با گسترش اتفاقات آتش سوزی در مکان های مختلف و ایجاد خسارات بسیار مالی و جانی شرکت های مختلفی نیز برای یافتن راهی به منظور مقابله با این خسارات شروع به کار کرده و راه های مناسبی را به افراد مختلف معرفی می کنند.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم های اعلام حریق دو نوع هوشمند و غیر هوشمند هستند.سیستمهای اعلام حریق غیر هوشمند از روش دهدهی استفاده میکنند.
سیسیتم های اعلام حریق هوشمند یا انالوگ با استفاده از نرم افزارهای کاربردی بین حسگرها و تجهیزات و کنترل گر مرکزی وجود دارد از موقعیت یگدیگر اطلاع دارند.
کاشف ها عملکرد سیستم ها زیر نظر میگیرند و کنترل گر مرکزی با استفاده از اطلاعاتی که از کاشف ها میگیرد اقدام به تصمیم گیری در مورد وضعیت سیستم میکند.
طراحی و نقشه کشی سیستمهای ادرس پذیر هوشمند و غیر هوشمند مانند هم است و از این نظر تفاوای ندارند.
در سیستم های ادرس پذیر هوشمند هشدار اتش سوزی و هشدار مربوط به الودگی های محیطی و تجهیزات با هم تفاوت دارد و به راحتی میتوان تشخیص داد که مشکل مربوط به چیست.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

استاندارد های سیستم های اعلام حریق موارد زیر است.
EN
EVPU
LPCB
54_Ul
NFPA72
BS5839
در زمان طراحی سیستم و تجهیزات معرفی یکی از این استاندارد ها توسط کارفرما یا پیمان انجام میشود.
تجهیزات سیستم اعلام حریق ادرس پذیر موارد زیر میباشد.
اجزای اصلی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر کنترل گر مرکزی حسگر ها و هشدار ها میباشند.
دود، حرارت، شعله و گاز ورودی هایی هستند که حسگرها به ان حساس هستند و بعد از رخ داد یکی از عوامل ورودی حسگر ها با استفاده از اژیر و هشدار که خروجی سیستم هستند اعلام میکنند که مشکلی بوجود امده است.
اجزای اصلی در سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر غیر هوشمند یا متعارف، ادرس پذیر، ادرس پذیر هوشمند و بی سیم یکی است و تفاوتی با هم ندارند.

خرید سیستم اعلام حریق زیتکس

آتش سوزی از جمله اتفاقات غیر مترقبه است که بدون شک می تواند‌ خسارت جانی و مالی گسترده به بار آورد، پس عدم ایجاد تمهیدات لازم در جلوگیری و پیشگیری از این مورد می تواند برای هر مکانی مشکل ساز باشد، خرید سیستم اعلام حریق زیتکس از جمله موارد پیشگیری از این امر است که یکی از دستگاه های پیشرفته و امروزی در سیستمهای ایمنی بخشی به فضا است.
به طور کلی سیستم اعلام حریق از چند بخش عمده تشکیل شده است، بخش سنسور دود، حسگرهای حرارتی و بخش ایجاد کننده آژیر و صدا و قسمت نوردهی و چشمک زنی، اما بخش دیگری که می تواند با توجه به نوع سیستم اعلام حریق متفاوت باشد، بخش هشدار دهنده و تماس با مرکز آتش نشانی است.

خرید سیستم اعلام حریق زیتکس

می توان گفت سیستمهای اعلام حریق از قدیم تا به الان دارای چندین دسته می باشند که به نوع دستی و نوع پیشرفته یعنی حسگری و اتوماتیک تقسیم می شوند، اگر قصد خرید سیستم اعلام حریق زیتکس دارید بهتر است اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.
در مدل دستی و قدیمی از سیستمهای اعلام حریق که کاربرد آنچنانی نداشت به این شکل بود که هر فردی که آتش سوزی در یک مکان مشاهده می کرد با فشار دکمه دستگاه اعلام حریق باعث ایجاد صدای هشدار در دستگاه می شد که افراد را با خطر آگاه می کرد، این دستگاه مزیت زیادی نداشت به عنوان مثال اگر فردی عامل آتش سوزی را مشاهده نمی کرد، امکان هشدار دهی به دیگر افراد کاملا صفر می شد که در این مواقع، ایجاد آتش و گسترده شدن آن وجود داشت.
مدلهای امروزی از سیستمهای اطفای حریق، شکل پیچیده و پیشرفته دارند که آپشنهای مختلف آن باعث افزایش کارایی آنها شده است از جمله آنها، وجود حسگرهای بسیار حساس به دود و حرارت می باشد که بعد از آن صدای هشدار دهنده به صورت اتوماتیک فعال می شود، که از مزیتهای عمده دستگاه های پیشرفته اعلام حریق که در چند سال اخیر این آپشن به آن اضافه شده است، نشان دادن منبع و نقطه فعال در حریق می باشد که این موضوع باعث آگاه سازی افراد از محل دقیق آتش سوزی می شود که عملیات اطفای حریق به سرعت انجام گرفته و مانع گسترده شدن آن می شود، دومین مزیت این سیستمهای امروزی اعلام حریق، آگاه سازی اتوماتیک و وصل شدن سریع به نزدیک ترین مراکز آتش نشانی به محل مورد نظر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا