رپورتاژ اگهی

مزه ثروتم با دانه های برنج معرکه شد

مزه ثروتم با دانه های برنج معرکه شد

یکی از خوش طعم ترین و دلچسب ترین تجربه هایی که داشتم ثروتی بود که به واسطه فعالیت در حوزه برنج به دست آمد در این راستا باید بگویم بر خلاف مخافت اعضای خانواده ام وارد عرصه برنج شدم و در یک مسیر رو به رشدی قرار گرفتم به طوری که در این راه ثروت بالایی را به دست آوردم و خودم را به خانواده ام اثبات کردم و رضایت آنها را جلب کردم در اینجا قصد دارم به معرفی انواع برنج بپردازم.

برنج طارم

برنج طارم یکی از بهترین و با کیفیت  ترین انواع برنج می باشد. جالب است بدانید که در ۴۰ تا ۵۰ سال قبل این محصول کمتر در خانه ها خصوصا افراد قشر ضعیف پیدا می شد چون بر این اعتقاد بودند که برنج یک محصول و غذای مجلسی است و اکثراً در مهمانیهای خاص خود مخصوصاً در عید نوروز بعد از سال تحویل برای شام درست می کردند اما امروزه به صورت مصرف روزانه درآمده است. برنج سفید جزو مهمترین غلات به حساب می آید ولی با گذشت زمان و تغییر در آداب و فرهنگ و برنامه غذایی مصرف این محصول رواج پیدا کرد. قدمت و پیدایش برنج در ایران به زمان و دوره ساسانیان بر می گردد در واقع آن زمان اعراب در کشور ایران مسلط شده بودند. قدمت برنج در جهان به هزاران سال پیش در نواحی جنوب شرقی آسیا بر می گردد که کشورهای چین و هندوستان جزو اولین ها بودند. از نظر گیاه شناسی برنج به چند دسته تقسیم می شود. برنج دانه بلند، برنج دانه متوسط، برنج دانه کوتاه که همه این ویژگیها در برنج ایرانی هم وجود دارد که مختص یک کشور یا یک نژاد نیست.

برنج کامفیروز

ممکن است این سوال برایتان پیش بیایید که برنج چمپا بهتره یا برنج کامفیروز یا برنج قهوه ای پاکستانی، برنج کامفیروز نوعی از برنج می باشد که بیشتر در استان فارس کشت می شود و یکی از زیر مجموعه های برنج نوع چمپا می باشد. برنجهای چمپای قصر دشتی یکی از بهترین نوع از برنجهای محلی استان فارس می باشد که دارای دانه هایی با طول متوسط می باشد که به دلیل کشت در کامفیروز به نام برنجهای کامفیروز شناخته می شود. با وجود اینکه این نوع از برنجها دارای قیمت بالایی می باشد اما به دلیل عطر و طعم فوق العاده ای که دارند افراد زیادی مایل به خرید و استفاده از آنها هستند. برنجهای چمپا دارای دو نوع زودرس و دیررس می باشد و نوع زودرس آن بلندتر از نوع دیررس می شود.

 برنج کامفیروز شیراز

 برنج کامفیروز شیراز از برنج های پرطرفدار در سطح ایران مخصوصا شیراز شناخته شده که افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. این محصول محبوب در شهرستان کامفیروز استان فارس کشت می شود. از ویژگی های بارز این محصول که موجب شهرت آن شده، طبع گرم این نوع برنج است، پس علاوه بر ارزش غذایی، ارزش دارویی نیز دارد که سرانه مصرف آن را در کشور افزایش داده است. در حال حاضر استان های گیلان، گرگان و مازندران سه قطب اصلی تولید برنج در ایران محسوب می شوند اما باید خاطر نشان کرد که برنج کامفیروز فارس به دلیل عطر دلپذیر، خوش پخت بودن و البته طبع گرمی که دارد باعث شده تا در صدر میزان خرید برنج قرار بگیرد و  مشتریان ابتدا این نوع برنج را در لیست خرید خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا