رپورتاژ اگهی

شاخص کل بورس با اُفت بیش از هزار واحد هفته کاری خود را آغاز کرد

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



امروز شنبه (۳۰ مهر) شاخص کل بورس با رشد ۹۸۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد قرار گرفت . در پایان معاملات نیز شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۲۱۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۴۶ واحد ایستاد.آقای امید پور محمود کارشناس بازار سرمایه گفت:یکی ازمواردی که می‌تواند بر روند بازار در روز‌های اخیر تاثیر گذار باشد انتشار گزارش‌های ۶ ماه شرکت‌ها خواهد بود. بازار همچنان مشکل نقدینگی دارد و پول در گردش نیست. شاخص کل هم وزن امروز شرایط بهتری داشت. بر اساس تحلیل‌ها شاخص کل نیز از روند نزولی خود در حال فاصله گرفتن است، اما امروز نیز روند این شاخص منفی بود. کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز از جمله موارد مثبت بر روند بازار تلقی می‌شود. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۸۶ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «شتران» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شپنا»، «شتران» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴۰۰ واحدی روی پله ۳۷۸ هزار و ۹۹۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۸۶ میلیارد تومان رسید.شاخص فرابورس هم با رشد یک واحد روی پله ۱۷ هزار و ۸۵۴ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۵ میلیارد سهم به ارزش ۴۴۶ میلیارد تومان رسید
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های فاما، غشان و وتوس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های دشیمی، ولکار و سهرمز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های غپاذر، لطیف و حریل بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت گدنا، ثغرب و وگستر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
فردا، افران، کمند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های افران، همای و کمند در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های مهان ۰۵، مهمان ۰۴ و کارا در فرابورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های افران، صایپا ۳۰۸۲ و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های افران، خودرو ۲ و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.نماد‌های اراد ۸۱۴، اراد ۱۰۶۴ و اراد ۶۲۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کاج بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا