رپورتاژ اگهی

زمرد من را به ثروتی عظیم رساند

زمرد من را به ثروتی عظیم رساند

زمرد گوهری گران بها و پر طرفدار که سلیقه همه مردم است و آن را دوست دارند و در موارد مختلف آنرا استفاده می کنند اما برای من بسیار کاربردی بود و توانست من را به موفقیت و ثروت برساند من با کار کردن بر روی این سنگ زیبا توانستم در کارم معتبر شوم و درآمد بسیاری از این راه داشته باشم شما هم اگر علاقمند هستید که کسب و کار خود را راه اندازی کنید می توانید در ادامه مقاله در رابطه با کار ما و انواع سنگ زمرد آشنا شوید.

زمرد افغانستان

زمرد افغانستان از معادن واقع در دره پنجشیر به دست می آید که این معادن در شمال شرقی پایتخت افغانستان واقع شده اند و در حدود 120 کیلومتری شهر کابل قرار دارند که از نظر آب و هوا منطقه ای سرد سیر و کوهستانی می باشد. زمرد پس از الماس دومین سنگ قیمتی است که در افغانستان و بعضی از کشورهای جهان یافت می‌شود. زمرد افغانستان به نسبت شفافیت که در خود دارد در جهان بی‌نظیر است. پس از کشورهای مانند برزیل، کلمبیا و زامبیا، چهارمین صادرکنندهٔ زمرد می‌باشد. آنچه زمرد افغانستان را غیرمعمول می‌سازد، شفافیت بسیار خوب آن است. اغلب زمردها حتی زمردهای با کیفیت، دارای ترک‌های سطحی هستند، ولی زمرد افغانستان معمولاً به‌طور فوق‌العاده‌ای تمیز است و با وجود اندازهٔ کوچک دارد ولی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

زمرد افغانستان

زمرد اصل

حفاری برای زمرد اصل درون صخره های بزرگ انجام می شود زیرا زمرد در درون رگه های کوچک یا دیواره های غارها شکل می گیرد.
کلمبیا مرکز بین المللی جستجو برای زمرد است.
معدن موزو در شمال غرب بوگوتا سنگ های سبز رنگ با کیفیتی را تولید می کند.
معدن چیوور در شمال شرقی بوگوتا منبع مهم دیگری است و البته مکان های بی شماری در این کشور برای حفاری زمرد فعالیت می کنند.
برزیل مخازن متعددی در باهیا، گویاس و میناس گرایس دارد.
سنگ های این مناطق شفاف تر از سنگ های کلمبیایی هستند و بیشتر سبز- زرد هستند و در آنها ناسرگی وجود ندارد.
برزیل زمرد چشم گربه ای و زمردهای بسیار کمیاب ستاره شش گوشه عرضه می دارد.

زمرد اصل

زمرد سبز

یکی از سنگ های قیمتی زیبای تشکیل شده در قالب های کوچک و حرارت بالای مواد مذاب درون زمین، سنگ زمرد سبز است، که درواقع از نوع بریل معدنی می باشد. در ساختار شش وجهی سنگ زمرد 67 درصد سیسلیس، 19 درصد آلومینیوم و 14 درصد بریلیوم با فرمول شمیاییBe3Al2 (SiO3) 6 به کار رفته شده است. بریل در ذات خود رنگ خاصی ندارد ولی موادی از جنس فلزات رنگ زا مانند وانادیوم که در ساختار تشکیل دهنده سنگ زمرد حضور دارند موجب شده اند تا این سنگ با ارزش در زمینه ی اصلی اش رنگ سبز را به خود بگیرد. اما این رنگ سبز در بعضی موارد متمایل به سیاه، زرد و سفید می باشد. نام سنگ زمرد به یونانی “اسماراگدوس” به معنی سبز از زبان باستانی مردم هندوستان قدیم معروف به سانسکریت از همین رنگ زیبایش گرفته شده است.

زمرد سبز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا