رپورتاژ اگهی

نحوه کاشت بادمجان چگونه است؟

نحوه کاشت بادمجان چگونه است؟

نحوه کاشت بادمجان مانند پسر عموی نزدیک خود، گوجه فرنگی، بادمجان (Solanum melongena) سبزیجات هوای گرم است. آنها در فصول کوتاه و گرم رشد می کنند، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای شروع بادمجان ها از دمای خاک و هوا آگاه باشید: اگر از بذر شروع می کنید، مطمئن شوید که خاک بین 75 تا 85 درجه فارنهایت (24 تا 30 درجه سانتیگراد) باشد. جالب است بدانید فروش بادمجان صادراتی عمده در ایران پر رونق می باشد.

در صورت لزوم از تشک گرمایشی استفاده کنید. آنها به این دماهای گرم و دو تا سه هفته برای جوانه زدن نیاز دارند. بذرها را در خاکی به عمق ¼ اینچ (0.6 سانتی متر) شروع کنید. نهال های نازک به طوری که 2 تا 3 اینچ (5 تا 7.6 سانتی متر) از هم فاصله داشته باشند. زمانی که دما به طور قابل اعتماد بالای 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) باقی بماند، پیوند بادمجان می تواند در باغ بیرون بیاید. پیوند فضایی در باغ سبزی 18 اینچ (46 سانتی متر) از یکدیگر و در ردیف هایی که 36 اینچ (91 سانتی متر) از هم فاصله دارند.

مراقبت های لازم برای کاشت بادمجان

مراقبت از بادمجان دانستن محل کاشت بادمجان بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما در جایی از باغ قرار می گیرند که آفتاب کامل را دریافت کنند. خاک باید حاصلخیز و دارای زهکشی مناسب باشد. در صورت لزوم اصلاح کنید تا مطمئن شوید گیاهان به اندازه کافی مواد مغذی دریافت می کنند و در آب راکد قرار نمی گیرند. فروش بادمجان عمده در اکثر بازارهای میوه و تره بار انجام می گیرد.

بادمجان ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که خاک از رطوبت ثابتی برخوردار باشد. به طور منظم آبیاری کنید، مخصوصاً زمانی که گیاهان جوان هستند تا ریشه های عمیقی پیدا کنند. برای جلوگیری از بیماری از آبیاری سربار خودداری کنید، اما استفاده از مالچ را برای مرطوب نگه داشتن خاک، گرم نگه داشتن علف های هرز در نظر بگیرید. به طور کلی، بادمجان ها باید یک اینچ (2.5 سانتی متر) باران یا آبیاری در هفته داشته باشند.

چگونه بادمجان را بچینیم؟

می‌توانید صبر کنید تا هر بادمجان به اندازه‌ای بالغ شود تا رقم آن برداشت شود، اما می‌توانید آنهایی را که کاملاً بالغ نیستند نیز انتخاب کنید. وقتی کوچکتر باشد، میوه ها از نظر بافت و طعم لطیف خواهند بود. در این شرایط قیمت روز بادمجان نیز تغییر می کند.

اجازه ندهید بادمجان ها در زمان بلوغ روی گیاه بمانند. کیفیت خود را حفظ نخواهند کرد. برای برداشت بادمجان از قیچی یا قیچی استفاده کنید. اگر سعی کنید آنها را جدا کنید، به احتمال زیاد به گیاه، میوه یا هر دو آسیب خواهید رساند. بادمجان ها خوب نگهداری نمی شوند. می توانید آنها را حدود یک هفته در یخچال نگهداری کنید. ترشی کردن امکان پذیر است، اما سایر روش های نگهداری کیفیت خوبی ندارند. بادمجان ها همیشه بهتر است تازه مصرف شوند. به همین دلیل منطقی است که برداشت میوه ها را زمانی که کوچکتر و نابالغ هستند شروع کنیم تا دوره برداشت طولانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا