- هشدار یحیی به پرسپولیسی ها؛ از ضربه های ایستگاهی رامین رضاییان بترسید!
- مورینیو خطاب به آبراهام: آبروی ما را جلوی ساوتگیت بردی!
- سوپر گل دیمیتری پایه به پائوک سالونیکی در لیگ کنفرانس اروپا (مارسی ۲-۰ پائوک سالونیکی)
- ترقی: عربستان مدعی «کدخدایی» نیست، با آنها «توافق» کردیم
- شهرخبر – زاهدیوفا از مجلس رأی اعتماد نگرفت + توضیحی درباره اعلام اولیه مجلس
- ایران و ژاپن در عراق همکاری میکنند
- قیمت انواع خامه صبحانه +جدول
- سر و صداها پررنگتر از کیفیت بازیها/ تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر
- بایدن: از سوءاستفاده از سوابق اسناد طبقه بندی شده پشیمان نیستم
- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد
- علی دایی با یحیی گل محمدی تماس تلفنی گرفته بود؟
- بارسلونا – مایورکا؛ ترکیب رسمی
- شهرخبر – کانادا خواستار توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با ایران شد!
- شهرخبر – ببینید | اصابت موشک سپاه وسط پخش زنده تلویزیونی به کمپ گروهک تروریستی | واکنش عضو ارشد حدکا
- بالاخره موسی کولیبالی فسخ کرد
مقصر رسوب ۸ میلیون تن کالای اساسی و واسطهای در بنادر و گمرکات کیست؟
به گزارش آنلاین بلاگ
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا معاون گمرک ایران، در مورد وضعیت گمرک بندر امام خمینی و معطلی کشتیها گفت: روزانه ۱۸۰۰ تا ۲ هزار کامیون خروجی از بندر امام خمینی وجود دارد که هرچه کالا اظهار میشود با تعهد ذیحسابی ترخیص میشود. یعنی با تعهد شرکت پشتیبانی امورِ دام، برای پرداخت عوارض و ارزش افزوده، کشتیها ترخیص میشوند. کالاهای اساسی برای ترخیص نیاز به ۳ تا ۴ مجوز از وزارت بهداشت، استاندارد و قرنطینه نباتی دارند و برخی کشتیهای دیگر نیز در لنگرگاه منتظر هستند و در حال حاضر ۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور وجود دارد که منتظر ترخیص است.معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران یکی از شرایط ترخیص این کالاها را تأمین ارز عنوان کرد و گفت: کشتیهایی که در لنگرگاه هستند در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارند و هنوز در حوزه گمرکی وارد نشدهاند. باید ابتدا کالای خود را اظهار کنند و طبق کانون هیأت مقرراتزدایی و رفع موانع تولید گمرک مؤظف است هفت روزه جواب دهد و تعیین تکلیف کشتیها انجام شود.لازم به ذکر است، چندی قبل موضوع تامین نقدینگی جهت خرید ارز به نرخ جدید یکی از چالشهای مربوط به ترخیص اقلام مذکور عنوان شده بود. یعنی وقتی نرخ ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸۵۰۰ تومان افزایش یافته، موضوع تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، برای شرکتهای واردکننده کالاهای اساسی چالش جدی ایجاد کرده است. وضعیت بگونه ای است که حتی سیستم بانکی نیز نمیتواند در این خصوص تاثیر قابل توجهی داشته باشد.نکته مهم بعدی این است که چرا با وجود معضل اشاره شده در خصوص تامین سرمایه در گردش جهت تامین ارز از سوی شرکتهای داخلی این حجم از ثبت سفارش از سوی جهادکشاورزی و وزارت صمت در سامانه جامع تحارت پذیرش شده است. به عبارت ساده تراینکه بعد از جهش نرخ ارز واردات کالای اساسی با چالش مواجه شدن نقدینگی کالای اساسی یک امر بدیهی بود، با این وجود نباید بر میزان ثبت سفارشها نظارت بیشتری میشد؟امروز ۸ میلیون تن انواع نهاده دامی و سایر اقلام اساسی در بنادر جنوبی و شمالی کشور رسوب کرده و ماندگاری این کالاها و احتمال ایجاد چالشهای ناشی از رسوب میتواند آسیب مالی به دولت و شرکتهای ذی نفع وارد کند. در این بین یک گمانه زنی دیگر نیز در خصوص علت رسوب گسترده کالا در بنادر کشور مطرح شده است. در واقع سیاست گذار از کاهش مصرف و مشکلات ناشی از نقدینگی و سرمایه در گردش مطلع بوده اما به دلیل برخی پیشبینیها از وضعیت جهانی کالاهای اساسی تصمیم گرفته مجوز ثبت سفارش در حجم فعلی را صادر کند. به هر حال در صورت صحت سناریوی دوم، تقاضای ارزی ناشی از آزادسازی ارز واردات کالای اساسی روی تراز ارزی کشور نیز تاثیر گذار بوده است.انتهای پیام/
Source link
- معاون وزارت میراث فرهنگی: ظرفیت های گردشگری کردستان شکوفا شود
- شهرخبر – ترکیه ای ها برای این خودرو در ایران سر و دست می شکنند!
- وام مسکن در گرو وامهای غیرضروری و خودمانی/ اولویت بانکها چیست؟
- شهرخبر – فوری/معوقات حقوق اسفند معلمان واریز شد
- باقیمانده حقوق اسفندماه فرهنگیان پرداخت شد
- قیمت آپارتمان ۹۰ متری در پردیس
- توسعه ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۲
- فروش آجیلهای جعلی در میادین ترهبار
- خبر خوش برای کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند / شرایط جدید بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه
- شهرخبر – شوک سنگین به قیمت خودرو شاهین +نمودار