رپورتاژ اگهی

تولید غذای ارزان با افزایش بهره وری محقق می شود

[ad_1] به گزارش آنلاین بلاگ



آقای سید جواد ساداتی نژاد در مراسم روز جهانی غذا گفت: امید حوزه کشاورزی ایران در سازمان تحقیقات است، امید به آینده کشاورزی ایران از راه دانش است.
به گفته او، با توجه به آنکه راهی جز دانش و فناوری نداریم، همه برای رسیدن به رشد و توسعه باید کمک کنند. در بخش کشاورزی بدنبال اجرای ماموریت رئیس جمهور مبتنی بر تولید غذای با کیفیت و ارزان هستیم.
ساداتی نژاد می گوید: گرچه انتظار می رود سازمان تحقیقات کارهای بزرگتری فتح کند و همواره بدنبال این موضوع هستیم، اما اگر سازمان تحقیقات نبود، غذاهم نداشتیم و هم اکنون آنچه داریم نتیجه تلاش مجموعه نخبگان این سازمان است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی یکسال گذشته تمام تلاشمان حمایت از تولید بوده است و در پایان اسفند سازمان تحقیقات ماموریت بزرگی دارد که باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.
به گفته او، رشد ۱۳۰ درصدی قیمت گندم در هیچ یک از ادواز گذشته نداشتیم و نگاه حمایتی دولت از تولید شعاری نبوده است چرا که افزایش قیمت گندم به دیگر محصولات هم پیام می دهد.
ساداتی نژاد اجرای الگوی کشت را بعد از گذشت ۵۰ سال از دیگر اقدامات حمایتی برشمرد و گفت: یارانه ها بر مبنای الگوی کشت داده می شود و از سال ۱۴۰۲ عوارض صادرات برای محصولات آب بر می گذاریم. همچنین سبزی و صیفی را به فضای گلخانه انتقال خواهیم داد. اما اجرای این موضوع نیازمند ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه است که تمامی بانک های تجاری باید ما را حمایت کنند.
وزیر جهاد رونمایی از ۹۵ بذر اصلاح شده را در آینده نزدیک از دیگر اقدامات بزرگ سازمان تحقیقات اعلام کرد.
ساداتی نژاد می گوید: در خصوص تولید غذای ارزان راهی جز افزایش بهره وری و بازاررسانی دقیق نداریم، بدین‌منظور سامانه ستکاوا راه اندازی کردیم که کاملا قابل رصد و کنترل است. به زودی مرغ گرم‌هم به این سامانه خواهیم برد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر تاکید رئیس جمهور کاشت یک‌میلیارد نهال در دستور کار است، همچنین لایحه آبخیزداری از جمله اقدامات زیربنایی کمیسیون است که طی ۱۰ سال باید عملیات را به اتمام رسانیم. در حوزه گرد و خاک کار را با ۱۰۰ هزار هکتار شروع می کنیم. ناگفته نماند در حوزه کشاورزی بدون اتحادیه بخش خصوصی کاری نمی توان کرد.

[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا