رپورتاژ اگهی

از سفیدی ماست تا زیبایی یک رویای شگفت انگیز

از سفیدی ماست تا زیبایی یک رویای شگفت انگیز

اگر رویا های زیبایی برای خود در سر دارید باید بگوییم تا اقدام نکنید هیچکدام از رویاهای شما عملی نخواهد شد برای شروع کار خود میتوانید فعالیت در حوزه ی ماست را استارت بزنید و از سود های دریافتی رویاهای خود را محقق سازید. در ادامه به معرفی ماست و انواع پرطرفدار آن میپردازیم.

ماست

ماست یکی از محبوب‌ترین محصولات لبنی در جهان است که سرشار از پروتئین و برخی ویتامین ها می باشد. شیر در اثر تخمیر توسط باکتری ها، به ماست تبدیل می گردد، به همین دلیل به جز چند تفاوت کوچک، شیر و ماست ترکیب ویتامینی و مواد معدنی مشابهی داشته و مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارند. در این بخش به بیان خواص ماست می پردازیم. ماست ساده کم چرب و پر چرب، ماست هم زده، ماست قالبی ماست چکیده، ماست یونانی و خامه‌ای، ماست میوه‌ای ماست کفیر از انواع مختلف ماست می باشد. ماست دارای طبع سرد و تر است اما ماست چکیده سردی کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. هرچه ماست ترش تر باشد سردی آن زیادتر است. مصرف ماست برای افراد لاغر با مزاج گرم و خشک مناسب و اثر دارویی دارد ولی در افراد با مزاج سرد و تر ممکن است باعث بروز علامات نامطلوبی شود.

بهتر است افراد سرد مزاج کمتر از ماست استفاده نمایند و ماست را همراه مصلحات آن مانند پونه، گل محمدی موسیر و نعناع مصرف کنند. این افراد باید از مصرف ماست به همراه غذاهای دارای طبع سرد مثل ماهی، اسفناج و ترشی بپرهیزند.

ماست

ماست بدون چربی

ماست های زیادی در بازار وجود دارد و ماست یونانی ساده و ماست بدون چربی یکی از موارد برجسته است. همه ماست ها منابع عالی کلسیم، پتاسیم، پروتئین، روی و ویتامین های B6 و B12 هستند. ماست یخ زده کم چرب یا بدون چربی، انتخاب سالم تری نسبت به بستنی است، زیرا چربی آن بسیار کمتر است. با این حال، حاوی قند به اندازه بستنی است، اگر نه بیشتر محققان دریافتند بزرگسالان چاق که سه وعده ماست بدون چربی در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری می خورند، 22 درصد بیشتر وزن و 61 درصد چربی بدن بیشتری نسبت به افرادی که به سادگی کالری را کاهش می دهند و کلسیم را کاهش می دهند، از دست می دهند. همچنین افرادی که ماست می خورند 81 درصد بیشتر از افرادی که ماست نمی خورند در ناحیه معده چربی از دست داده اند.

سالم ترین ماست به طور کلی، ماست شیر ​​بز کم چرب مزرعه سنت هلن است . علاوه بر داشتن کمترین میزان قند در بین همه ماست‌هایی که ارزیابی کردیم، دومین کالری کمتری را نیز دارد (فقط با ۲ کالری). همچنین از نظر چربی و چربی اشباع امتیاز خوبی دارد زیرا فقط مقادیر کمی دارد. خط پایین. اگرچه بسیاری از غذاهای رژیمی سالم نامیده می شوند، اما ممکن است تلاش های کاهش وزن شما را از بین ببرند. محصولاتی مانند اسموتی ها، ماست یخ زده و میان وعده های کم چرب می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند و حتی باعث افزایش وزن شما شوند .

ماست بدون چربی

ماست خامه ای

ماست خامه ای یکی از فرآوردهای تخمیری شیر است که با افزودن مایه ی ماست به شیر پاستوریزه شده  در دمای مناسب و سپس نگهداری آن به مدت چند ساعت به دست می اید. ماست خامه ای یکی از مکمل های محبوب سفره غذایی صبحانه ما ایرانیان محسوب میشود که ارزش تغذیه ای بسیار خوبی دارد . ماست خامه ای یکی از فرآوردهای تخمیری شیر است که با افزودن مایه ی ماست به شیر پاستوریزه شده  در دمای مناسب و سپس نگهداری آن به مدت چند ساعت به دست می اید.

ماست خامه ای یکی از مکمل های محبوب سفره غذایی صبحانه ما ایرانیان محسوب میشود که ارزش تغذیه ای بسیار خوبی دارد .میزان بالای کلسیم – ویتامین D و پروتئین اهمیت مصرف آن را برای ما آشکار میسازد. از آنجائیکه در فرایند  تولید ماست ، غنی سازی پروتئینی جهت تولید ماست با کیفیت بافتی سفتو پایدار توسط شیر خشک صورت میگیرد ، به همین خاطر ماست ازنظر میزان پروتئین بالاتر از شیر قرار میگیرد.مزیت دیگر استفاده از ماست خامه ای برای کسانی هست که بر اثر نوشیدن شیر دچار عدم تحمل لاکتوز میشوند و ناراحتی گوارشی مانع از مصرف شیر در آنان میشود . ولی با استفاده و مصرف ماست خامه ای بدلیل شکسته شدن قند لاکتوز و تبدیل آن به اسید لاکتیک این مشکلات برطرف میشود.

ماست خامه ای در حقیقت همان ماست پاستوریزه پر چرب است که با افزودن خامه  در مرحله پاستوریزاسیون درصد چربی آن به حدود 6.5 الی 7 درصد میرسد . ماست خامه ای کیفیت بافتی و طعم و مزه منحصر به فردی دارد و افرادی که محدودیت مصرف کالری ندارند ، ورزشکاران یا کودکانی که ماست دوست ندارند بهترین جایگزین برای ماست کم چرب و یا معمولی میباشد .

ماست خامه ای

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا