رپورتاژ اگهی

فروش گیاهان دارویی ارگانیک

فروش گیاهان دارویی ارگانیک

از گیاهان زیادی برای تهیه داروی گیاهی استفاده می شود و گونه های مختلف این ویژگی را دارند که هم به صورت خشک و هم تر از آن ها  استفاده نمود؛ ایران دارای 8000 گونه گیاهی شناخته شده می باشد که به نسبت کشورهای اروپایی در سطح بالایی است و از این میان 1728 گونه گیاهی که برای دارویی گیاهی استفاده می شود تنها در کشور ما وجود دارد که آرادبرندینگ کلکسیون کاملی از این محصولات را جمع آوری کرده است.

فروش گیاهان دارویی ارگانیک

در کشورهای دیگر مانند چین طب سنتی مورد حمایت دولت قرار گرفته و بخش زیادی از خدمات بهداشتی این کشور را پوشش می دهد؛ این محصولات گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی دارای مزیت هایی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دارای قیمت مناسب هستند؛ در برابر پاتوژن هایی که برخی داروهای شیمیایی قابلیت مقاومت ندارند، پاسخگو هستند؛ برای برخی از بیماری هایی که داروی شیمیایی وجود ندارد موثر هستند؛ این داروها دارای ارزش اقتصادی هستند و موجب گسترش فرصت های تجاری می شوند.
این گیاهان حاوی عناصر معدنی زیادی مانند: کلسیم، روی، مس، سدیم ، آهن، پتاسیم و ید هستند؛ ترکیباتی که در داروهای گیاهی و پزشکی مدرن قابل استفاده هستند اقتصاد گیاهان دارویی شامل سه حوزه غذایی، آرایشی و بهداشتی می شود و حوزه آرایشی و بهداشتی ظرفیت زیادی برای ایجاد اشتغال دارد. که شامل موارد زیر هستند:
⦁ پلی ساکاریدها
⦁ آلکالوئیدها
⦁ ترپنوئیدها
⦁ ترکیبات فنلی
⦁ گلیکوزیدها

گیاهان دارویی ارگانیک

بخش زیادی از گیاهان دارویی جز ادویه جات قرار دارند به همین دلیل علاوه بر ارزش دارویی به جهت عطر و بوی خوب در غذا خرید گیاهان دارویی از استقبال خوبی برخوردار شده است.
مضرات و عوارض جانبی داروهای شیمیایی سبب جذب مشتریان به خرید گیاهان دارویی ارگانیک شده است؛ دارچین سیلان یکی از انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص ضدعفونی کننده می باشد و یک ماده ی نگهدارنده طبیعی تلقی می شود.

گیاهان دارویی ارگانیک

رازیانه زیستگاه مدیترانه ای دارد و به سبب داشتن طبع گرم ضد بلغم و صفرا است این گیاه برای دردهای قاعدگی و مشکلات تخمدان، نازایی موثر است.  وجود آنتی اکسدان در این گیاه سبب خواص ضد پیری آن شده است.
این داروها کمتر باعث مسمومیت می شوند. نوع تغییرات در مکانیزم اثربخشی این داروها باعث اثربخشی آن ها شده است ولی باید توجه داشت که باید با دستور پزشک این محصولات را مصرف نمود، زیرا ممکن است در صورت استفاده نامناسب و بدون در نظر گرفتن ویژگی های فرد اثرات زیان باری نیز داشته باشند.
از گذشته مادران و مادر بزرگ های با تجربه ایرانی، برای آرامش اعصاب و بهبود ناراحتی های قلبی از انواع گیاهان دارویی همچون نعنا فلفلی استفاده می کردند. فاکتور های تعیین کننده قیمت خرید و فروش روز و تجارت و صادرات  این محصول، در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فروش گیاهان دارویی

امروزه تجارت و صادرات گیاهان دارویی به خاطر روش درمانی فاقد عوارض جانبی و خطرناک، در تمام دنیا شناخته شده می باشد و بسیاری از گیاهان دارویی تولید شده در کشور ما به صورت گسترده به سایر مناطق جهان ارسال می گردد.
با توجه به این نکته، میزان سود سالانه کشور ما از صادرات  این نوع از محصولات رقم قابل توجهی است که امید است با تلاش هر چه بیشتر کشاورزان و تولید کننده های داخلی، این رقم هر روز بیشتر از قبل شده و این امر، در رسیدن به توسعه اقتصادی، کمک کننده باشد.  همچنین تجارت و صادرات گیاهان دارویی روش مناسبی برای کسب درآمد و ارزآوری به کشور است.

فروش گیاهان دارویی

صادرات و فروش گیاهان دارویی به کشورهای روسیه عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل امارات، قطر و عمان انجام می شود. به دلیل شرایط مساعد آب وهوایی و خاک مرغوب کشور ما، این کشورها سالیان بسیاری است که مشتری ثابت این نوع از محصولات تولید شده در ایران هستند و سالیانه حجم بالایی از محصولات دارویی و خوراکی را از ما خریداری می کنند.
تولید کننده های عمده این محصول آن را از راه های مختلفی در بازار های مصرف داخل یا خارج از کشور عرضه می کنند که این راه ها ممکن است حضوری یا غیر حضوری باشند. اما بهترین روش این است که برای صرفه جویی در وقت و همچنین کاهش هزینه های اضافی، از روش خرید غیر حضوری یا اینترنتی استفاده شود. امروزه بسیاری از معاملات بین کشور های مختلف از طریق روش های غیر حضوری و اینترنتی امکان پذیر است و طرفین مذاکره برای تسهیل خرید و فروش کالای مورد نظر این روش نوین معامله را برگزیده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا